Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10028
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعزاوي, عمر-
dc.contributor.authorحــريـــزي, وســام-
dc.date.accessioned2015-12-17T09:24:36Z-
dc.date.available2015-12-17T09:24:36Z-
dc.date.issued2015-12-17-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10028-
dc.descriptionجامعة قاصدي مرباح - ورقلة كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير قسـم: العلوم الاقتصاديةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى إبراز دور التسويق المصرفي في تحسين أداء البنوك.لاسيما عناصر المزيج التسويقي التي تعتبر من أهم العوامل المؤثرة في الزبائن والذي يعتبر عامل مهم في أداء البنك خلال هذه الدراسة تطرقنا إلى الجزء النظري بعرض مفاهيم أساسية حول التسويق المصرفي أهدافه ،اهميته،وعناصر المزيج التسويقي وكيفية تقييم اداء البنك من خلال إعطاء مفهوم لتقييم الأداء وتقييم كفاءة الأداء وتحقيق مدى ولاء الزبون والكيفية المطبقة لاكتساب القدرة التنافسية في ضل وجود تسويق مصرفي أما الجزء التطبيقي قمنا بدراسة استبيان يدرس عينة من زبائن البنك الوطني الجزائري بورقلة، وقد استخدمنا المنهج الوصفي التحليلي لاختبار الفرضيات بالاستعانة بالبرنامج الإحصائي spss19)). وقد توصلت الدراسة إلى أهمية المزيج التسويقي المصرفي في بناء أداء البنك من خلال عملية جلب الزبون من خلال نوعية الخدمة المقدمة ودوره في تحقيق ولاءه للبنك وكيفية اكتساب الميزة التنافسية.en_US
dc.description.abstractThis study aims to highlight the role of marketing in the banking Abannok. especially improve the performance of the marketing mix, which is one of the most important factors affecting customers in the elements, which is considered an important factor in the bank's performance during this study, we dealt with the theoretical part presents basic concepts about the banking marketing objectives, its importance, and the elements the marketing mix and how to evaluate the performance of the bank by giving the concept of performance appraisal and evaluation of performance efficiency and realize the extent of customer loyalty and how it applied to gain competitiveness in lost presence banker Marketing Part Applied we studied the questionnaire examines a sample of the National Bank of Algeria Ouargla customers, we have used descriptive analytical method for testing hypotheses using statistical program) spss19). The study found the importance of the marketing mix in banking building the bank's performance through the process of bringing the customer through the quality of service provided and its role in the achievement of his loyalty to the bank and how to gain competitive advantage.-
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseries2015;-
dc.subjectتسويق المصرفيen_US
dc.subjectالمزيج التسويقيen_US
dc.subjectأداء البنكen_US
dc.subjectولاء الزبونen_US
dc.subjectالقدرة التنافسيen_US
dc.subjectbanking marketingen_US
dc.subjectmarketing mixen_US
dc.subjectthe Bank's performanceen_US
dc.subjectand customer loyaltyen_US
dc.subjectcompetitive abilityen_US
dc.titleدور التسويق المصرفي في تحسين أداء البنوكen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
haoud maissa.pdf5,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.