Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/1112
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ميسون سميرة | - |
dc.contributor.author | غريب, عبد الحليم | - |
dc.date.accessioned | 2013-11-10T09:05:06Z | - |
dc.date.available | 2013-11-10T09:05:06Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.issn | R | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1112 | - |
dc.description.abstract | This study aimed to identify the cognitive style (Rigidity / flexibility) and its relation with strategies to face psychological stress for a sample of students of psychology at the University Merbah by taking the following variables in consideration: Gender and the university system and the impact of these variables on each of the techniques of cognitive (stiffness / flexibility) and strategies to face psychological stress. The study focused on the following questions: - Is there a relationship between cognitive style (Rigidity / flexibility) and the strategies to face psychological stress in a sample of psychology students at the University of Ouargla? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the university system? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the university system? | - |
dc.description.abstract | This study aimed to identify the cognitive style (Rigidity / flexibility) and its relation with strategies to face psychological stress for a sample of students of psychology at the University Merbah by taking the following variables in consideration: Gender and the university system and the impact of these variables on each of the techniques of cognitive (stiffness / flexibility) and strategies to face psychological stress. The study focused on the following questions: - Is there a relationship between cognitive style (Rigidity / flexibility) and the strategies to face psychological stress in a sample of psychology students at the University of Ouargla? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the university system? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the university system? | - |
dc.subject | هدفت هذه الد ا رسة إلى التعرف على الأسلوب المعرفي )التصلب/المرونة(وعلاقته بإست ا رتيجيات مواجهة الضغوط النفسية لدى عينة من طلبة علم النفس بجامعة قاصدي مرباح بورقلة بأخذ المتغي ا رت التالية بعين الاعتبار: الجنس و النظام الجامعي وأثر هذه المتغي ا رت على كل من الاساليب المعرفية )التصلب/المرونة( و إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط النفسية. وتمحو رت د ا رستنا حول التساؤلات التالية: - هل توجد علاقة بين الأسلوب المعرفي )التصلب/المرونة( واست ا رتيجية مواجهة الضغوط لدى عينة من طلبة علم النفس بجامعة ورقلة ؟ - هل تختلف الأساليب المعرفية لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف الجنس ؟ - هل تختلف الأساليب المعرفية لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف النظام الجامعي ؟ - هل تختلف إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف الجنس ؟ -هل تختلف إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف النظام الجامعي ؟ | en_US |
dc.subject | الأسلوب المعرفي | en_US |
dc.subject | المرونة | en_US |
dc.subject | الضغوط | en_US |
dc.subject | لطلبة الجامعيين | en_US |
dc.title | الأسلوب المعرفي)التصلب/المرونة( وعلاقته بإستر ا تيجيات مواجهة الضغوط لدى الطلبة الجامعيين | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de sociologie et de la démographie - Master |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.