Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/1112
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorميسون سميرة-
dc.contributor.authorغريب, عبد الحليم-
dc.date.accessioned2013-11-10T09:05:06Z-
dc.date.available2013-11-10T09:05:06Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issnR-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1112-
dc.description.abstractThis study aimed to identify the cognitive style (Rigidity / flexibility) and its relation with strategies to face psychological stress for a sample of students of psychology at the University Merbah by taking the following variables in consideration: Gender and the university system and the impact of these variables on each of the techniques of cognitive (stiffness / flexibility) and strategies to face psychological stress. The study focused on the following questions: - Is there a relationship between cognitive style (Rigidity / flexibility) and the strategies to face psychological stress in a sample of psychology students at the University of Ouargla? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the university system? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the university system?-
dc.description.abstractThis study aimed to identify the cognitive style (Rigidity / flexibility) and its relation with strategies to face psychological stress for a sample of students of psychology at the University Merbah by taking the following variables in consideration: Gender and the university system and the impact of these variables on each of the techniques of cognitive (stiffness / flexibility) and strategies to face psychological stress. The study focused on the following questions: - Is there a relationship between cognitive style (Rigidity / flexibility) and the strategies to face psychological stress in a sample of psychology students at the University of Ouargla? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the cognitive styles vary in a sample of psychology students according to the university system? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the gender? - Do the strategies to face psychological stress vary in a sample of psychology students according to the university system?-
dc.subjectهدفت هذه الد ا رسة إلى التعرف على الأسلوب المعرفي )التصلب/المرونة(وعلاقته بإست ا رتيجيات مواجهة الضغوط النفسية لدى عينة من طلبة علم النفس بجامعة قاصدي مرباح بورقلة بأخذ المتغي ا رت التالية بعين الاعتبار: الجنس و النظام الجامعي وأثر هذه المتغي ا رت على كل من الاساليب المعرفية )التصلب/المرونة( و إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط النفسية. وتمحو رت د ا رستنا حول التساؤلات التالية: - هل توجد علاقة بين الأسلوب المعرفي )التصلب/المرونة( واست ا رتيجية مواجهة الضغوط لدى عينة من طلبة علم النفس بجامعة ورقلة ؟ - هل تختلف الأساليب المعرفية لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف الجنس ؟ - هل تختلف الأساليب المعرفية لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف النظام الجامعي ؟ - هل تختلف إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف الجنس ؟ -هل تختلف إست ا رتيجيات مواجهة الضغوط لدى عينة من طلبة علم النفس باختلاف النظام الجامعي ؟en_US
dc.subjectالأسلوب المعرفيen_US
dc.subjectالمرونةen_US
dc.subjectالضغوطen_US
dc.subjectلطلبة الجامعيينen_US
dc.titleالأسلوب المعرفي)التصلب/المرونة( وعلاقته بإستر ا تيجيات مواجهة الضغوط لدى الطلبة الجامعيينen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188.pdf1,31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.