Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorطرابلسي أمينة-
dc.contributor.authorفطيمي, عزيزة-
dc.contributor.authorكواش, خديجة-
dc.date.accessioned2016-
dc.date.available2016-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issnkh-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11328-
dc.descriptionقسم علوم الإعلام والاتصالen_US
dc.description.abstractتناولنا في دراستنا صورة الطفل في الإعلان التلفزيوني ( دراسة تحليلية لعينة من إعلانات قناة طيور الجنة)، والتي كنا نهدف من خلالها إلى إزالة الغموض حول كيفية توظيف صورة الطفل في الإعلان التلفزيوني، محاولة معرفة الأدوار التي يقوم بها الطفل في الإعلان والتعرف على الأنماط الإعلانية الغالبة على قناة طيور الجنة، و بناء على هدا قمنا بطرح الإشكال التالي : كيف يتم توظيف الطفل في الإعلان التلفزيوني؟ وكيف يظهر الطفل في الإعلان التلفزيوني؟ بالاعتماد على منهج وصفي تحليلي باستخدام أدوات جمع البيانات كالملاحظة وتحليل المحتوى واستمارة تحليل المضمون مكونة من فئتين فئة الشكل وفئة المضمون وبعد تحليلنا وتفسيرنا للنتائج خلصنا إلى ما يلي: 1- تعتمد قنوات الأطفال على بث الإعلانات عربية المصدر مع ظهور محدود للإعلانات أجنبية المصدر. 2- تنوعت الشخصيات الموظفة في الإعلان حيث كشفت النتائج عن الاعتماد بصفة أساسية على مجموعة الأطفال من الجنسين وبالتركيز على البنات أكثر في تقديم المضمون الإعلاني . 3- إن إعلانات قنوات الأطفال تتضمن الكثير من القيم لكن القيمة الاستهلاكية بدت مهيمنة بوضوح لارتباطها بالإعلان السلعي كما أنها تتضمن بعض القيم مثل قيمة التسلية والقيم الصحية . 4- -تتنوع الأساليب الإقناعية التي يوظفها المعلنون ما بين الأسلوب العقلي والعاطفي مع أفضلية الأسلوب العقلي والاعتماد عليه راجع إلى أنه الأسلوب الأنسب للإعلانات السلعيةen_US
dc.description.abstractWe had study the kid’s image in the television advertising (an analytical study of a sample of Paradise Birds” ToyotorEljanna” Ads), which aimed –the study- to remove the ambiguity about how to employ the kid's image in television advertising, trying to figure out the roles of the kid in the advertising and identify the majority Ads forms on Birds of Paradise channel, based on this we have the following problematic: How is the employment of the kid in the television advertising? How the kid appears in television advertising? On the basis of the descriptive analytical approach by using the collecting information, analysis content and a questionnaire content analysis that one which composed of two categories, the category of form and content; after that we have the following results: 1. Kids Channels rely on the Arab broadcast Ads with a limited appearance of the foreign ones. 2. The figures varied employee in the advertising where the results revealed rely mainly on the group of kids of both sexes focusing on girls more in providing the content of a Ads content. 3. The Kids Channels Ads include a lot of values, but the dominant consumer value seemed clearly linked to announce the commodity as it includes some of the values such as the value of the entertainment and health values. 4. Persuasive techniques employed by advertisers between mental and emotional approach with preference mental approach and reliable vary see that the most appropriate method of advertising merchandise.-
dc.publisheruniv-ouargla-
dc.subjectالصورةen_US
dc.subjectالإعلان التلفزيونيen_US
dc.subjectالطفلen_US
dc.titleصورة الطفل في الإعلان التلفزيوني (دراسة وصفية تحليلية لإعلانات قناة طيور الجنة)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fatimi-kaouache.pdf1,77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.