Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11583
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorأبو بكر، حسيني-
dc.contributor.authorنورة بن طاجين-
dc.date.accessioned2016-10-23T09:57:27Z-
dc.date.available2016-10-23T09:57:27Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issnFA-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11583-
dc.descriptionقسم اللغة العربية تخصص: تعليمية اللغة العربيةen_US
dc.description.abstractتناولت هذه الدراسة التي بين أيدينا المصطلح الصوتي و أثره في بناء المحتوى اللغوي " السنة الأولى من التعليم الثانوي نموذجا " ،إذ تعد هذه السنة بداية المرحلة الثانوية ، و فيها يكتسب المتعلم تعلمات و معارف مخالفة للمعارف السابقة التي قد اكتسبها من قبل . و قد توصلنا إلى أن المصطلحات الصوتية تنتشر انتشارا و فيرا في المقرر الدراسي للستة الأولى من التعليم الثانوي ، كما أن المصطلحات الصوتية تتقاطع و تتشارك مع المصطلحات اللغوية الأخرى كالمصطلحات النحوية ، والصرفية ، و العروضية في بعض المصطلحات ...مما يبين أهمية هذه الأخيرة في المجال التعليمي و منه الأثر الواضح في بنائها للمحتوى اللغوي المتمثل في الآثار التعليمية و إثراء المعارف المكتسبة ،و الآثار اللغوية و إثراء الرصيد اللغويen_US
dc.description.abstractThe study presented in our hands treats acoustic terminology and its effects in building linguistic "case first year of secondary education." This year is considered the beginning of secondary school where the learner acquires knowledge different to those they had learned. We arrived as the acoustic terminology spreads out into the curriculum of first year of middle school. And the acoustic terminology intersected with other designs like language syntax terminology, grammar and prosody and some terminologies ... what distinguished the importance of the latter in the field of teaching and obvious effect to the construction a language content that is in effect teaching and enriching acquired, the effect language and enriching the language base-
dc.description.abstractL’étude présentée entre nos mains traite la terminologie acoustique et ses effets dans la construction langagière « cas de première année de l’enseignement secondaire ». Cette année est considérée comme un début du cycle secondaire où l’apprenant acquière des savoirs différents à ceux qu’ils avaient appris. Nous sommes arrivés que la terminologie acoustique s’étale largement dans le programme scolaire de première année de cycle moyen. Et que la terminologie acoustique intersectée avec d’autres conceptions langagières comme terminologie syntaxique, de conjugaison et prosodique et quelques terminologies, … ce qu’il distingue l’importance de cette dernière dans le domaine de la didactique et son effet évident à la construction d’un contenu langagier qui représente dans l’effet didactique et l’enrichissement des acquis, l’effet langagier et l’enrichissement du socle langagier.-
dc.relation.ispartofseries2016;-
dc.subjectالمصطلحen_US
dc.subjectأثرهen_US
dc.subjectالمحتوى اللغويen_US
dc.subjectterme-
dc.subjectson effet-
dc.subjectContenu linguistique-
dc.subjectterm-
dc.subjectits effect-
dc.subjectLinguistic content-
dc.titleالمصطلح الصوتي و أثره في بناء المحتوي اللغوي السنة الأولى من التعليم الثانوي شعبة آداب ""أنموذجا""en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بن طاجين نورة-pdf-compressed.pdf771,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.