Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11601
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمسعود، غريب-
dc.contributor.authorبن مير, حسناء-
dc.date.accessioned2016-10-23T10:33:10Z-
dc.date.available2016-10-23T10:33:10Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issnFA-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/11601-
dc.descriptionجامعــة قاصـدي مربــاح ورقلـة كليــة الآداب واللغــات قسم اللغة والأدب العربيen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى التعرف على مدى مراعاة محتوى القواعد النحوية للسنة الرابعة من التعليم المتوسط لمعايير الاختيار، وذلك عن طريق الإشكال الرئيسي التالي:ما مدى مراعاة محتوى قواعد اللغة العربية للسنة الرابعة من التعليم المتوسط لمعايير الاختيار، وقد تم الإجابة على هذا الإشكال باستخدام أداتين هما:الأولى تمثلت في تحليل المحتوى وذلك عن طريق تحليل نماذج من الدروس، أما الثانية فتمثلت في استبانة وزعت على عينة من أساتذة التعليم المتوسط، مكونة من(50) أستاذا من مختلف المتوسطات بولاية ورقلة في الموسم 2015/2016م، ومن أهم النتائج التي توصلنا إليها أنّ محتوى قواعد اللغة العربية يراعي معايير الاختيار.The study aims to identify to what extent the grammatical rules for the fourth year of middle school education are respected to the selection criteria, by using the following main forms: to what extent the gramatical Arabic rules for the fourth year are respected in the selection criteria,the researcher ueded two selective tools to answer: the first was by analysing the content, through models of lessons analysis, while the second were: the questionnaire in which was distributed to a sample of professors of secondary education, consisting of 50 professors from all over Ouargla states in 2015/2016 .The most important of our findings that the content of Arabic grammar takes into account the selection criteriaen_US
dc.relation.ispartofseries2016;-
dc.subjectتحليلen_US
dc.subjectمحتوىen_US
dc.subjectقواعد اللغة العربيةen_US
dc.subjectالمرحلة المتوسطةen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectcontenten_US
dc.subjectgramatical rules of Arabic languageen_US
dc.subjectthe middle stage.en_US
dc.titleتحليل محتوى قواعد اللغة العربية "السنة الرابعة من التعليم المتوسط أنموذجا"en_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بن مير حسناء-pdf-compressed.pdf5,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.