Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12229
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorموساوي ,عمر-
dc.contributor.authorعزوز, زوينة-
dc.date.accessioned2016-11-13T14:54:30Z-
dc.date.available2016-11-13T14:54:30Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12229-
dc.descriptionجامعـة قاصــدي مرباح -ورقلــة- كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسييرen_US
dc.description.abstractيهدف هذا البحث الى دراسة مدى تاثير ادارة المخاطر التامينية على مردودية المالية في تقييم الاداء المالي لشركات التامين الجزائرية من خلال ربطها بالنسب المالية لمعرفة قدرتها على التنبؤ بوجود مخاطر و لمعالجة إشكالية الموضوع و اختبار فرضياته استخدمنا نموذج البيانات المقطعية على عينة من خمس شركات تامين و فرت لنا 30 عينة مشاهدة .و توصلنا الى ان ادارة المخاطر تسمح لنا بتقييم الاداء المالي لشركات التامين .en_US
dc.description.abstractThis research aims to study the impact of insurance risk management on financial profitability In assessing the financial performance of insurance companies Algerian By linking financial ratios To see their ability to predict the existence of risk And to address the problem of the subject and test hypotheses we used cross-sectional data models on a sample of five insurance companies and provided us with a sample of 30 Show And we concluded that risk management will allow us to assess the financial performance of insurance companies.-
dc.language.isoother-
dc.subjectخطر السيولةen_US
dc.subjectالمخاطر التامينيةen_US
dc.subjectOf insurance risken_US
dc.subjectliquidity risken_US
dc.titleتقييم الأداء المالي لشركات التأمين -دراسة قياسية لعينة من شركات التأمين الجزائرية- باستعمال نموذج بانل للفترة 2009-2014en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
azouz-zouina.pdf4,14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.