Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12702
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorصالحي,سميرة-
dc.contributor.authorمقراني, سارة-
dc.date.accessioned2016-11-24T11:27:36Z-
dc.date.available2016-11-24T11:27:36Z-
dc.date.issued2016-05-24-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/12702-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى بحث موضوع أثر تغيير العلامة التجارية على الصورة الذهنية لدى مستهلكي خدمات مؤسسة أوريدو للاتصالات، وذلك من خلال دراسة حالة مؤسسة أوريدو للاتصالات- وكالة ورقلة، حيث شملت عينة الدراسة 200 مستهلك لخدمات المؤسسة؛ واعتمدنا في تحليل بياناتنا على التحليل الإحصائي الوصفي، وتحليل التباين الأحادي ANOVA واختبار T-test، وكانت أهم النتائج أن مستهلكي مؤسسة أوريدو يميزون العلامة التجارية من بين العلامات الأخرى وأنه لا توجد فروق ذات دلاله إحصائية في إجابات المبحوثين حول تغيير العلامة التجارية تعزى للمتغيرات الديموغرافية، كما خلصت الدراسة إلى العديد من التوصيات أهمها قيام المؤسسة ببحوث التسويق لمعرفة إيجابيات ونقائص الخدمات المقدمة، لاسيما بعد التغيير إلى العلامة التجارية الجديدة.en_US
dc.description.abstractThis study aims to identify the effect of changing the branding on the mind of ooreedo's customers, so in this study we select ooreedo agency of ouargla as a case study. The study is about a sample contains 200 customers of ooreedo , in analysing the data we use the descriptional statistical analysis ANOVA and t-test . The results show that ooreedo customers can recognize the mark of the establishment among the others and there is not much differences in the answers of the participant about changing the mark according to the demographic changing, the study also concludes some recommendations mainly: preparing marketing research in order to know the advantages and disadvantages of the provided services especially after changing to the mark of the establishment.-
dc.language.isoother-
dc.subjectاسم العلامة التجاريةen_US
dc.subjectعلامة تجاريةen_US
dc.subjecttrade marken_US
dc.subjectbrand marken_US
dc.titleأثر تغيير العلامة التجارية على الصورة الذهنية لدى المستهلك OOREDOO دراسة حالة مؤسسة أوريدو للاتصالات- وكالة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mekrani-sara.pdf1,27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.