Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/13339
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبوبقار, عمر-
dc.contributor.authorعبد الله, سهيلة-
dc.date.accessioned2017-05-25T15:42:57Z-
dc.date.available2017-05-25T15:42:57Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issnFA-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/13339-
dc.descriptionجامعة قاصدي مرباح – ورقلة كلية الآداب واللغات قسم اللغة والأدب العربيen_US
dc.description.abstractتهد هذه الد ا رسة الموسومة ب )الأخطاء اللغوية في مذك ا رت ماستر تعليمية اللغة العربية وتعلمها دفعة 2013 م/ 2014 م ب امعة ورقلة( هلى التحسيس بمد خطورة وضك اللغة العربية عند المتعاملين بها وفي حواضنها، وكذا محاولة المساهمة في هب ا رل دهميتها من خلا الوقو على هذا الموضوع بعد القشف عن دسبا ددت هلى ذل واقت ا رء بع العلا ات. وقد ت مت الد ا رسة ب تباع المنه ين الوصفي والمعياري، وباستخدام دداتين دولاهما دداة تحليل المضمون حيي طبقتها على عينة متقونة من دربك وعشر ن مذكرة لاستخ ا رج الأخطاء التي وقك فيها الطلبة وتحليلها، دما الثانية فتمثلت في هحصاء الأخطاء ووصفها وتصنيفها، ف اءت نتا ج الد ا رسة كما يلي: - تظهر الأخطاء اللغوية التي يقك فيها الطلبة في مختلف المستويات.  يعل وقوع الأخطاء هلى الضعف القاعدي في الأطوار التعليمية التي تسبق الطور ال امعي ونتا ها عليه، وكذا النظرة السلبية للغة العربية من طر دبنا ها، ويضا لذل قلة التداو بها وممارستها، لأن من شأن التداو دن ي علها مسترسلة دون دخطاء مك قلة المطالعة والق ا رءةThis study, entitled language errors in the memories of the Master in Teaching Language of the 2013/2014 promotion of the University of Ouargla, is an awareness of the degree of severity of the Arabic language and its learners and an attempt to contribute to highlight their importance, through a point up on the matter after the detection of the reasons that led to the proposal of some treatments. The study was performed following both descriptive and normative methods, using tools; The first is a content analysis tool which is applied on a sample of twenty-four memories to retrieve the errors committed by students, while the second is an error census with a description and classification. Results of the study are: - The language errors appear on different levels. - Language errors are due to the basic weakness in the different educational levels above the result of the academic cycle and the negative perception of the Arabic language by his followers, adding a lack of use. use can overcome mistakes with a lack of readingen_US
dc.relation.ispartofseries2016;-
dc.subjectالأخطاء اللغويةen_US
dc.subjectالمذكرةen_US
dc.subjectالتعليمية.en_US
dc.subjectThe language errorsen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectlearning.en_US
dc.titleالأخطاء اللغوية في مذك ا رت ماستر تعليمية اللغة العربية وتعلمها دفعة: 2013 م/ 2014 م بجامعة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abdallah Souhila-ilovepdf-compressed.pdf649,4 kBAdobe PDFView/Open
Abdallah Souhila-ilovepdf-compressed.pdf649,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.