Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/13777
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقـريشي, خـير الدين-
dc.contributor.authorمصباحي, عبد الرحمان-
dc.date.accessioned2017-03-22T09:17:24Z-
dc.date.available2017-03-22T09:17:24Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/13777-
dc.descriptionدراسات محاسبية و جبائية معمقةen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى إبراز أهمية تقييم القدرة التنبؤية للمعلومة المحاسبية لشركة سوف للدقيق بالوادي للفترة (2013-2015)، فقد حاولنا الإجابة على إشكالية"كيف يتم تقييم القدرة التبؤية للمعلومة المحاسبية ؟ إذ خضعت الدراسة باستخدام منهج دراسة حالة، وذلك بهدف اتخاذ القرارات المالية للتنبؤ باستخدام نموذج ألتمان(ALtman). وقد توصلت الدراسة إلى أن قيمة دالة الأداء التميزي للمؤسسة (Z) هي 6.157 وهي تزيد عن قيمة الحد الأعلى 2.99 وفقا لنموذج Altman فتعد شركات غير فاشلة أي ناجحة على المدى القريب لأن أدائها كان عالياen_US
dc.description.abstractThis studay aims at exposition the important of evaluation the capacity of prediction the accounting information of orporationsoof of floor in ELouedbetuieen 2013-2015 so we try to repind at problem how do evaluate the capacity of prediction the information wi the use the method of study the situation in order to take the gudgments of monetary prediction to use the pattern of Altman. The study a now that the revalue of function th work distinction Z it is 6.157 and it is increase that the valer of limit ligh 2.99 to result the pattern Altman so the corporation is success because its work is ligh.-
dc.language.isoother-
dc.subjectالمعلومات المحاسبيةen_US
dc.subjectالقدرة التنبؤيةen_US
dc.subjectthe accounting in formationen_US
dc.subjectrevaluationen_US
dc.titleتقييم القدرة التنبؤية للمعلومة المحاسبية دراسة حالة: شركة سوف للدقيق بالواديen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mesbahi-abderahman(1)_compressed.pdf7,63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.