Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15786
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorإبراهيم بختي-
dc.contributor.authorقعيد, إبراهيم-
dc.date.accessioned2017-11-20T10:05:19Z-
dc.date.available2017-11-20T10:05:19Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15786-
dc.descriptionتسيير المؤسسات الصغيرة والمتوسطةen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى معرفة الدور الذي يلعبه الترويج الالكتروني في التأثير على سلوكيات المستهلك تجاه المنتجات التي تقدمها المؤسسة الاقتصادية، وكذا معرفة مستوى استخدام تكنولوجيا المعلومات والاتصال للمجتمع الجزائري، بالإضافة للتعرف على مستوى استخدام المؤسسات الاقتصادية المحلية بما فيها الصغيرة والمتوسطة للترويج الالكتروني من وجهة نظر المستهلك. من أجل تحقيق أهداف هذه الدراسة استخدمنا المنهج الوصفي لتناسبه مع إشكالية الدراسة، واستخدمنا الاستبانة كأداة لجمع البيانات في الدراسة الميدانية والتي وجهت إلى عينة من مجتمع الدراسة المتمثل في المستهلك الجزائري المستخدم للتكنولوجيا، وقد تمخض على عملية الجمع 381 استمارة صالحة للدراسة. وبعد المعالجة الإحصائية واختبار الفرضيات، تم التوصل إلى عديد النتائج نذكر أهمها: - هناك علاقة ذو دلالة إحصائية في تأثير الترويج الالكتروني على سلوك المستهلك الجزائري، لكن هذا التأثير متفاوت من وسيلة ترويجية إلى أخرى. - تعتبر تأثير عناصر الترويج مجتمعة على سلوك المستهلك تظهر في لفت الانتباه، وصنع الاهتمام بالمنتج، لكنها لا تخلق رغبة حقيقية لشراء المعروض من السلع والخدمات. - يعتبر الموقع الالكتروني للمؤسسة وما يحويه من أكثر عناصر الترويج الالكتروني تأثيرا على سلوك المستهلك، يليه الإعلان الالكتروني.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the role of electronic promotion in influencing on consumer attitudes toward the products offered by the economic institution. Also determine the level of the use of information and communication technologies of Algerian society, moreover to identify the level of use of small and medium-sized local economic institutions, including the means of electronic promotion from the view of consume. In order to achieve the objectives of this study, we used the analytical description method That fit this type of studies, we used a questionnaire as a tool for data collection in the field study, which drew on a sample of the study population of the Algerian consumer user of the technology, has resulted in a combined 381 valid form for the study. After statistical processing and testing hypotheses, it was reached many results we mention the most important: - There is a statistically significant effect in the electronic promoting on the Algerian consumer behavior relationship, but this uneven impact of the way to the other. - The effect of the elements of the promotion is the combined consumer behavior appears to draw attention to the product, but they do not create a genuine desire to buy a supply of goods and services. - The website of the organization and aligned to one of the most influential elements of electronic promotion on consumer behavior, followed by online advertising and then comes the rest of the instruments and mix promo.-
dc.subjectelectronic promotionen_US
dc.subjectconsumer behavioren_US
dc.subjectinformation and communication technologiesen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectmobile phoneen_US
dc.subjecteconomic institutionsen_US
dc.subjectمؤسسات اقتصاديةen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.subjectتكنولوجيا المعلومات والاتصالen_US
dc.subjectانترنتen_US
dc.subjectالهاتف النقالen_US
dc.subjectترويج الكترونيen_US
dc.titleالترويج الالكتروني ودوره في التأثير على سلوكيات المستهلك تجاه المنتجات المقدمة من طرف المؤسسات الاقتصادية "د ا رسة حالة الج ا زئر"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Doctorat

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kaaid-Ibrahim-Doctorat.pdf5,2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.