Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16137
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorالعيد جلولي-
dc.contributor.authorعبان, عبد الرحمان-
dc.date.accessioned2016-01-25T09:23:18Z-
dc.date.available2016-01-25T09:23:18Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/16137-
dc.descriptionالأدب الجزائري القديمen_US
dc.description.abstractتناولت هذه المذكرة جهود علماء الج ا زئر في الميدان التعليمي خلال القرن الثامن والتاسع والعاشر الهجري خلال العصر الزياني ثم بداية العصر العثماني، وتدرس أنماط الشعر التعليمي الج ا زئري القديم وأشكاله و مضامينه و أساليبه و ط ا رئقه التعبيريةen_US
dc.description.abstractThis dissertation tackles the algerian scholars’ efforts in didactics during the 8th and 9th centeries oh hejira (Islamic colendar) in the ziani ‘s era and the early othman caliphote. The present study analyses the different patterns of the old algerian didactic porety , its vrainous forms and espressious its differnt styles and experssing ways.-
dc.description.abstractCe mémoire traite les efforts des savons algeériens dans le domaine de la didactique , à travers les époques Egiriens 18é 19é , cela veut dire l'époque ZIANIT ensuite le début de l'époque Othmani en Algérie , il essaie d'étudier les genres de la poésie didactique , sesformes contenus et styles .-
dc.subjectالادب الجزائري القديمen_US
dc.subjectالشعر التعليميen_US
dc.subjectالاتجاه التعليميen_US
dc.subjectliterature algerienne classiqueen_US
dc.subjectpoesie didactiqueen_US
dc.subjecttendance didactiqueen_US
dc.subjectclassical Algerian literaturesen_US
dc.subjectdidactic poetryen_US
dc.subjectdidactic streamen_US
dc.titleالاتجاه التعليمي في الشعر الجزائري القديم من القرن الثامن الهجري وحتى نهاية القرن العاشر الهجري دراسة تحليلية لأنماطه وأشكالهen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Doctorat

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abene-Abederhman.pdf4,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.