Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18666
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمحسن, زبيدة-
dc.contributor.authorتالي, هاجر-
dc.date.accessioned2018-07-10T08:40:03Z-
dc.date.available2018-07-10T08:40:03Z-
dc.date.issued2018-05-15-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18666-
dc.descriptionاقتصاد نقدي وبنكيen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى تحديد مدى اثر التوجه الاستراتيجي على الأداء التسويقي للبنك الوطني الجزائري وفروعه بولاية ورقلة، وتمثلت دراستنا الميدانية في عينة من الموظفين البنك، وقمنا باختيار عينة متكونة من 50 مفردة تم توزيع الاستبيان عليهم، كما تم استبعاد استبيانة واحدة. واعتمدنا على البرنامج الإحصائي spss في تفريغ البيانات وتحليلها، بغرض تحليل نتائج الدراسة.  و قد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها أن البنك الوطني الجزائريبورقلة يملك أهم عناصر التوجه الاستراتيجي المتمثلة في الرسالة و الأهداف إلا أن هناك ضعف في الاهتمام به و عدم وجود وعي لدى موظفين البنك بضرورة تطبيق التوجه الاستراتيجي بانضباط نظرا لعدم وجود رقابة و تتبع الإدارة العليا لذلك.كما توصلت الدراسة إلى وجود علاقة بين التوجه الاستراتيجي و تحسين الأداء التسويقي (الربحية، الحصة السوقية، رضا الزبون).en_US
dc.description.abstractThis study aimed at identifying the extent to which the strategic orientation affects the marketing performance of Algerian National Bank and its branches in Ouargla. The field study is held on a sample of the bank’s employees, in which 50 individuals are chosen to have a survey distributed, using SPSS program to dump and analyze data, aiming to analyze study findings. This study has found a set of findings , most important are elements of strategic orientation which are the message and the objectives, still being not of high interest, along with the unawareness of employees for the necessity to apply strategic orientation in a desciplinary way, for the lack of control, and having the high administration following. This study has also found a relation between strategic orientation and marketing performance improvement (profitability, market share, client satisfaction)-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالتوجه الاستراتيجيen_US
dc.subjectالأداء التسويقيen_US
dc.subjectStrategic orientationen_US
dc.subjectmarketing performanceen_US
dc.titleاثر التوجه الاستراتيجي على تحسين الأداء التسويقي للبنك - دراسة حالة البنك الوطني الجزائريBNA ورقلة -en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tali- hadjar.pdf777,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.