Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18800
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمحسن, زبيدة-
dc.contributor.authorاقمنفاد, ايناس-
dc.date.accessioned2018-09-12T10:11:01Z-
dc.date.available2018-09-12T10:11:01Z-
dc.date.issued2018-05-24-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18800-
dc.descriptionاقتصاد نقدي وبنكيen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى إبراز دور التسويق البنكي في كسب ولاء الزبائن، دراسة حالة عينة من البنوك، وهي بنك الخليج الجزائر وبنك الجزائر الخارجي- ولاية ورقلة. وللإجابة على الإشكالية التالية: كيف يساهم التسويق البنكي في كسب ولاء الزبائن؟ تم توزيع إستبيان على عينة عشوائية شملت 104 مفردة، حيث إعتمد على البرنامج الاحصائي SPSS في تفريغ البيانات و تحليلها، إضافة إلى ذلك تم إجراء مقابلتين. وتوصلت الدراسة إلى أن التسويق البنكي يلعب دور هام في كسب ولاء الزبائن، حيث يعمل كل من البنكين على تحسين الخدمات البنكية و تطويرها، وكذلك تنمية العلاقة المتواجدة بينهم و بين الزبائن، فطريقة التعامل معهم من المعايير المهمة لبناء علاقات قوية و مستمرة بالشكل الذي يحقق الرضا للزبائن و بالتالي كسب ولائهم.en_US
dc.description.abstractThis study aim to present the role of bank marketing to gain clients fidelity, to case study a sample of banks which are Algeria Gulf Bank and Algeria Foreign Bank of Ouargla. To answer the following problematic: How does bank marketing contribute to gain clients fidelity? A survey is distributed on a random sample comprising 104 samples, in which this study has used SPSS to dump and analyze data. Additionally, two interviews are conduced. This study has found that bank marketing has an important role to play in gaining clients fidelity, where both banks work to improve bank services and develop them. And to develop the relation between clients and banks, having the way they deal with as one of the significant standars to have a strong and continuing relation, satisfaying the clients and hence gaining their fidelity.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectتسويق بنكي،en_US
dc.subjectخدمات بنكيةen_US
dc.subjectبنك الخليج الجزائرen_US
dc.subjectبنك الجزائر الخارجيen_US
dc.subjectBank marketingen_US
dc.subjectbank servicesen_US
dc.subjectAlgeria Gulf Banken_US
dc.subjectAlgeria Foreign Banken_US
dc.titleدور التسويق البنكي في كسب ولاء الزبائن (دراسة ميدانية في بنك الخليج الجزائرAGB و بنك الجزائر الخارجي BEA ورقلة)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Akamanfa-Inass.pdf1,95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.