Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18830
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحليمة السعدية ,قريشي-
dc.contributor.authorجعفر, حمودي-
dc.date.accessioned2018-09-13T09:41:04Z-
dc.date.available2018-09-13T09:41:04Z-
dc.date.issued2018-05-21-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18830-
dc.descriptionتسويق خدمات-
dc.description.abstractيهدف هذا البحث إلى التعرف على اثر تطوير الخدمات السياحية وتأثيرها على الميزة التنافسية، وكيفية تطوير هذه الخدمات من خلال إدخال مجموعة من التعديلات والإبداعات والتحسينات المستمرة، أجري البحث على عينة مكونة من 50 زبون للوكالات السياحية المتواجدة في مدينة ورقلة (كوكالة بوشوشة, ووكالة رشاش, ووكالة بن كريمة ، وكالة المواساة, ووكالة النجاح,...إلخ) ، من خلال استخدام الاستبيان يحدد تقديم الخدمات السياحية التي أثرت على الميزة التنافسية. وقد تم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS إصدار22. تشير النتائج إلى أن (التطوير والتحفيز ) هي العناصر المؤثرة على قرارات اختيار التعامل مع الوكالة السياحية.en_US
dc.description.abstractThis research aims to identify the development of tourism services and their impact on the competitive advantage, and how to develop these services through the introduction of a series of amendments, innovations and continuous improvements. The research was conducted on a sample of 50 customers of the tourist agencies located in the city of Ouargla (Bouchoucha Agency, Bin Al-Karima, Al-Najah Agency, Mowasat Agency, Al-Najah Agency, etc.), they completed a questionnaire that determined the provision of tourism services that influenced the competitive advantage. The data was analyzed using SPSS version 22. The results indicate that (agency services, personnel, transactions, and incentives) are the factors influencing decisions to choose to deal with the tourism agency-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectخدمات سياحيةen_US
dc.subjectوكالات سياحيةen_US
dc.subjectتطوير الخدمات السياحيةen_US
dc.subjectميزة تنافسيةen_US
dc.subjectTourism servicesen_US
dc.subjecttourist agenciesen_US
dc.subjecttourist services developmenten_US
dc.subjectcompetitive advantageen_US
dc.titleأثر تطوير الخدمات السياحية في تحقيق الميزة التنافسية دراسة عينة من الوكالات السياحية بمدينة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hamoudi-djaafer.pdf767,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.