Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18949
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن مالك, محمد حسان-
dc.contributor.authorبيقة مولود, زهرة العلى-
dc.date.accessioned2018-09-17T15:07:19Z-
dc.date.available2018-09-17T15:07:19Z-
dc.date.issued2018-05-16-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18949-
dc.descriptionاقتصاد نقدي وبنكيen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى معرفة مامدى مساهمة التسويق المصرفي في تحسين تنافسية البنوك التجارية.حيث تمثلت العينة في مجموعة من موظفي البنك الوطني الجزائري بورقلة.قد قمنا باختيار عينة عشوائية تم توزيع مجموعة من الاستبيانات كأداة لجمع البيانات,حيث وزعت (32)استبيان على عينة الدراسة,واستعملنا المنهج الوصفي التحليلي لاختبار الفرضيات وذلك بالاستعانة بالبرنامج الاحصائي(SPSS). كما توصلت هذه الدراسة الى أهمية المزيج التسويقي في تحسين القدرة التنافسية للبنوك، بالإضافة الى ذلك هناكبعضالاقتراحات, الاهتمام بالمزيج التسويقي كونه العنصر المؤثر في وصول البنك إلى القدرة على التنافس المصرفي، وتحسين الخدمات الصرفية.en_US
dc.description.abstractThe objet or goal of this studding to knowledge how far is the contribution of the marketing of bank in improving of the competition in commercial banks however, it repre sent some in group of the bank workers (Algerian bank) in ourgla we have alse chosen same of this group and distributed it should gather same of notes there fore, it distributed 32 of uodel of studying as well as we used the describing model to analysis the exam and however, of helping the statistics programs(spss). As this studying reached the important of marketical.mixed in improving the capacity of marketicial addition to that there are same of sugetions,the important marketical mixing as ane of element that effected to meache the bank an the capacity and emelorition and improving the bank services.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectتسويق المصرفيen_US
dc.subjectخدمات مصرفيةen_US
dc.subjectتحسين تنافسيةen_US
dc.subjectبنوك التجاريةen_US
dc.subjectservices banken_US
dc.subjectmarketing bankingen_US
dc.subjectcommercialen_US
dc.subjectmix marketingen_US
dc.titleدور التسويق المصرفي في تحسين تنافسية البنوك التجارية دراسة حالة: البنك الوطني الجزائري BNA ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bigamolod-zahratelaola.pdf1,98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.