Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19131
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorكمال علوش-
dc.contributor.authorرحيمة شعيب-
dc.date.accessioned2018T09:16:26Z-
dc.date.available2018T09:16:26Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.otherfa-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19131-
dc.descriptionتخصص: لسانيات تطبيقية قسم اللغة و الأدب العربيen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة المعنونة ب: المحتوى الثقافي في كتاب اللغة العربية للسنة الأولى من التعليم المتوسط الجيل الثاني" أنموذجا" إلى الكشف عن المضامين الثقافية المندرجة ضمن النصوص و عن الملامح العامة للبيئة الاجتماعية التي ينتمي إليها ، و عن نسبة توظيف القيم الثقافية و تواترها مقارنة بالقيم الأخرى ، و التي تعتبر ضرورية لتعايش المجتمع و تماسكه و التي تهدف إليها النصوص التعليمة و ذلك من أجل الحفاظ على الهوية الثقافية المتعلم الجزائري ، و نسبة تأثيرها في هذا المتعلم و في تقويم سلوكه الثقافي.en_US
dc.description.abstractCette étude intitulée Le contenu culturel dans Le Livre de lecture de langue arabe de première année moyenne deuxième génération a pour but le détection des conte-nances culturelles qui se trouvent dans les textes et les traits généraux de l environ-nement social a qui il appartient et sur le fonctionnant des principes culturels et sa fréquence. Par rapport a d’outres principes qui s’avèrent essentiels pour la coexistence sociale et sa cohésion et cet le but du textes apprentissage pour la sauvegarde de l’identité culturelle de l’apprenant algérien et son degré d’influence sur cet apprenant et évalua-tion de son comportement culturel.-
dc.description.abstractThis study entitled The cultural content in the Arabic language reading book of the first middle year second generation aims to detect the cultural contents found in the texts and the general features of the social environment to which it belongs. and on the functioning of cultural principles and its frequency. Compared to other principles which are essential for social coexistence and its cohesion and this the purpose of the learning texts for the safeguard of the cultural identity of the Algerian learner and its degree of influence on this learner and evaluated -tion of its cultural behavior.-
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseries2018;-
dc.subjectمحتوىen_US
dc.subjectثقافيen_US
dc.subjectقيمen_US
dc.subjectكتابen_US
dc.subjectContenanceen_US
dc.subjectlivreen_US
dc.subjectprincipesen_US
dc.subjectculturelen_US
dc.subjectCapacityen_US
dc.subjectbooken_US
dc.subjectprinciplesen_US
dc.subjectcultural.en_US
dc.titleالمحتوى الثقافي في كتاب اللغة العربية " السنة الأولى من التعليم المتوسط الجيل الثاني"أنموذجا" دراســـــة وصـــــــــفيــــــــةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
choaibe rahima.pdf3,87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.