Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19982
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبوخلوة, باديس-
dc.contributor.authorخارف, صفية-
dc.date.accessioned2018-12-24T10:38:15Z-
dc.date.available2018-12-24T10:38:15Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19982-
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن أثر جودة الخدمة التأمينية على رضا الزبون كدراسة مقارنة بين مؤسستين في قطاع التأمين هما المؤسسة العمومية saa (Société Algerienne d'Assurance) و المؤسسة الخاصة ciar (Compagnie International d'Assurance et de Réassurance) بالولاية المنتدبة المنيعة، بالإضافة إلى التعرف على الإختلاف في تصور الأفراد عينة الدراسة في المؤسستين حول جودة الخدمة التأمينية، ولتحقيق أهداف الدراسة اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي لإعطاء تعاريف للمتغيرين، والمنهج التحليلي لتحليل البيانات المجمعة، باستخذام أداة الإستبانة التي شملت(41) فقرة وذلك لجمع المعلومات من عينة الدراسة، وفي ضوء ذلك جرى تحليلها واختبار الفرضيات باستخدام الحزمة الإحصائية للعلوم الإجتماعية(spss)، وقد اعتمدت الدراسة على عينة عشوائية مكونة من(175) مفردة من المؤسسة العمومية saa،(196) مفردة من المؤسسة الخاصة ciar، حيث أنه وجد اختلاف في جودة الخدمة المقدمة من طرف المؤسستين-
dc.description.abstracteffect of assurance service quality on satisfaction client as a comparison study between the two institutions in the sector d’assurance, these institutions are public saa (Société Algerienne d'Assurance) and private ciar (Compagnie International d'Assurance et de Reassurance) in wilaya delegé ELMENIAA, in addition to investigating the differences in the perception of individuals in the firms about assurance service quality, In order to achieve the objectives of the study, was used to descriptive method to give definition to variables, and analyze method to analyzed the data collected, to use a questionnaire consisting of (41) paragraphs to gather information from study sample, The statistical package for social sciences (SPSS) program was used to analyze and examine the hypotheses, We have adopted a study as random sample of (175) singles in the institution public saa, and (196) in the institution private ciar, the study concluded a difference about assurance service quality by the two institutions.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectتأمينen_US
dc.subjectخدمةen_US
dc.subjectجودةen_US
dc.subjectassuranceen_US
dc.subjectserviceen_US
dc.subjectQualityen_US
dc.titleأثر جودة الخدمة التأمينية على رضا الزبون دراسة مقارنة بين المؤسسة الجزائرية لتأمين SAA والشركة الدولية لتأمين وإعادة التأمينCIAR والولاية المنتدبة المنيعةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
karf-safia.pdf6,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.