Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20014
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorصياغ, احمد رمزي-
dc.contributor.authorشطاط, عادل-
dc.date.accessioned2018-12-26T09:45:27Z-
dc.date.available2018-12-26T09:45:27Z-
dc.date.issued2018-06-10-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20014-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة عناصر وأبعاد التسويق بالعلاقات التي تؤثر على رضا مرضى مكاتب الأطباء عينة بلدية ورقلة أجري المسح في بلدية ورقلة باستخدام ما مجموعه 34مكتب طبيب عام و 42كتب طبيب مختص ،وقد تم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS إصدار 22. تشير النتائج إلى وجود علاقة أجابية خطية بين التسويق بالعلاقات ورضا المرضى، وان الالتزام يشكل أقوى عناصر التسويق بالعلاقاتen_US
dc.description.abstractThis study aims at identifying the elements and dimensions of marketing relations that affect the satisfaction of patients of doctors' offices The survey was conducted in the Municipality of Ouargla using a total of 34 general practitioner offices and 42 specialist doctor's books. The data were analyzed using SPSS version 22. The results indicate a positive linear relationship between relationship marketing and patient satisfaction, and commitment is the strongest component of relationship marketing-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالتسويق بالعلاقاتen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectأبعاد التسويق بالعلاقاتen_US
dc.subjectRelationship Marketingen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.titleأثر التسويق بالعلاقات على رضا الزبائن دراسة ميدانية لمكاتب الأطباء في بلدية ورقلـة.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chettat-adel.pdf1,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.