Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20136
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعبد القادر البار-
dc.contributor.authorفاطمة الزهراء دريدري-
dc.date.accessioned2018T15:36:15Z-
dc.date.available2018T15:36:15Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20136-
dc.descriptionقسم: اللغة و الأدب العربي تخصص لسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractيعالج هذا البحث المتواضع و المعنون ب <المعجم اللغوي و دوره في فهم مفردات النصوص سنة رابعة متوسط عينة > عدة نقاط هامة وهي : - مدى معرفة التلميذ بالمعجم اللغوي و توظيفه له - هل لمعرفة المعجم اللغوي و استعماله علاقة بارتفاع مستوى التحصيل اللغوي أو انخفاضه لدى التلميذ - هل للأستاذ دور في صناعة المعجم المدرسي الخاص بالمرحلة كما نهدف من خلال هذا المعجم للوصولِ إلى النتائجِ الآتية : - صناعة معجم مدرسي متميز وإدراجه ضمن المقرر الدراسي -تفعيل دور المعلم أو الأستاذ في صناعة المعجم المدرسي -اقتراح حلول لزيادة فاعلية استخدام المعجم واستفادة منه في فهم مفردات النصوص لدى التلميذen_US
dc.description.abstractCe modeste travail intitule (Le dictionnaire linguistique et son rôle dans la compréhension des mots de textes en 4^éme AM échantillon) comprend plusieurs points importants a degré de à derge de connaissance et d’utilisation du dictionnaire par l’élève Est-ce que l’utilisation du dictionnaire a un rapport avec le niveau d’apprentissages de l élève. Est-ce que le professeur a un rôle dans l'établissement d'un dictionnaire scolaire (propre à ce niveau) Outre ce travail a pour lret d'aboutir aux résultats Etablir un dictionnaire scolaire spécial et de l'annexé au programme . C'activer le rôle du professeur pour la confection du dictionnaire scolaire. Propose des solutions pour plus d'efficatité dans l'utilisation du dictionnaire et ce pour que l'lève comprennent les mots du texte .-
dc.description.abstractThis modest work entitled (The linguistic dictionary and its role in the comprehension of the words of texts in AM sample) includes several important points with a degree of - to a greater knowledge and use of the dictionary by the student - Is the use of the dictionary related to the student's level of learning? - Does the teacher have a role in the establishment of a school dictionary (specific to this level) - In addition to this work, the aim is to achieve the results - Establish a special school dictionary and appendix to the program. - It activates the role of the teacher for the preparation of the school dictionary. - Proposes solutions for more efficiency in the use of the dictionary and so that the student understands the words of the text.-
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseries2018;-
dc.subjectالمعجم المدرسيen_US
dc.subjectالمعجم الطلابي أو المرحليen_US
dc.subjectالتحصيل اللغويen_US
dc.subjectالمداخلen_US
dc.subjectالشواهدen_US
dc.subjectمناهج الترتيب المعجميen_US
dc.titleالمعجم اللغوي ودوره في فهم مفردات النصوص السنة الرابعة متوسط –عينة- السنة الرابعة متوسط - عينة -en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dridi-fatima-zahra.pdf2,29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.