Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبوظياف, نادية-
dc.contributor.authorجنقاوي, جمعة-
dc.date.accessioned2019-
dc.date.available2019-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21120-
dc.descriptionلتخصص :إرشاد وتوجٌيهen_US
dc.description.abstractتناولت الدراسة موضوعا يتمثل في التعرف على مستوى الرضا عن التوجيه المدرسي لدى تلاميذ أولى ثانوي المعيدين ، وكذلك وفي ضل وجود عدد من المتغيرات الوسطية وهي: الجنس والتخصص، ومن أجل الإجابة على تساؤلات الدراسة ثم الاعتماد على المنهج الوصفي الاستكشافي كما تكونت عينة الدراسة من (148)معيدا في أولى ثانوي، حيث أخدت بطريقة قصدية من بعض ثانويات ورقلة، وقد تم تطبيق أداة لقياس ذلك، أعده "إبراهيم طبي " 2009،، ويهدف البحث إلى الإجابة على التساؤلات التالية: - ما مستوى الرضا عن التوجيه المدرسي لدى تلاميذ أولى ثانوي المعيدين - هل يختلف مستوى الرضا عن التوجيه المدرسي لدى تلاميذ أولى ثانوي المعيدين بإختلاف الجنس؟ - هل يختلف مستوى الرضا عن التوجيه المدرسي لدى تلاميذ أولى ثانوي المعيدين بإختلاف التخصص؟ وقد توصلت الدراسة إلى النتائج الآتية: - مستوى الرضا عن التوجيه المدرسي لدى تلاميذ أولى ثانوي المعيدين (مرتفع ) - يختلف مستوى الرضا عن التوجيه المدرسي لدى تلاميذ أولى ثانوي المعيدين بإختلاف الجنس - يختلف مستوى الرضا عن التوجيه المدرسي لدى تلاميذ أولى ثانوي المعيدين بإختلاف التخصص . وبعد إجراء الدراسة تم مناقشة النتائج اعتمادا على الخلفية والدراسات السابقة.en_US
dc.description.abstractThe study focused on the level of satisfaction with the guidance of students in the first secondary secondary students, as well as in the presence of a number of intermediate variables: gender and specialization, and to answer the questions of the study, which was the first question of the study the level of satisfaction with the guidance of students The study sample consisted of (148) Raspa in the first secondary, where it was deliberately introduced from some of the high school of Ouargla, The tool has been applied to measure This, prepared by "Ibrahim Medical" 2009, aims to answer the following questions: - What is the level of satisfaction with the guidance of students in the first secondary secondary school students - Does the level of satisfaction with school guidance differ among secondary school students who decline by sex? - Does the level of satisfaction with school guidance differ among secondary students who are retarded by different specialization? The study reached the following results: - Level of satisfaction with school guidance in first secondary pupils Retractors (high) - The level of satisfaction with school guidance varies among secondary school students who decline by sex - The level of satisfaction with the guidance of students in the first secondary students who differ according to different specialization in favor. After the study, the results were discussed based on the theoretical background of the study and previous studies.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouargla-
dc.subjectالرضاen_US
dc.subjectالتوجيه المدرسيen_US
dc.subjectبمدينة ورقلةen_US
dc.subjectدراسة إستكشافيةen_US
dc.titleمستوى الرضا عن التوجيه المدرسي لدى تلاميذ أولى ثانوي المعيدين دراسة إستكشافية بمدينة –ورقلة-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de psychologie et sciences de l'éducation - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
jangaoui-djmaa.pdf7,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.