Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21354
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | زيغمي احمد | - |
dc.contributor.author | بابا حمو, فاطمة | - |
dc.contributor.author | صدوقي, سامية | - |
dc.date.accessioned | 2019-07 | - |
dc.date.available | 2019 | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/21354 | - |
dc.description | تخصص:فلسفة عامة | en_US |
dc.description.abstract | تتناول هذه الدِّراسة إشكاليَّة السَّعادة لدى الفيلسوف الرّياضي برتراند راسل Bertrand Russel (1872-1970)، وقد أخذنا في الحسبان أثناء تحليلنا لتلك الإشكاليَّة مسألة التداخل بينالأخلاق والتربية، مع إبراز أهم العقبات التي تحول دون تحصيلالسَّعادة، بما هي غاية قصوى في ذاتها،وذلك على خلفيَّة الانتشار المهول للتَّعاسة في عالمنا المعاصر. الكلمات المفتاحية: السًّعادة، الأخلاق، التَّربية، التَّعاسة، برتراند راسل. | en_US |
dc.description.abstract | This study examines the problematic of happiness of the mathematical philosopher Bertrand Russell (1872-1970), and we have taken into account in our analysis of this problem the question of the intersection of ethics and education, highlighting the most important obstacles to the achievement of happiness, which is the ultimate goal in itself, against the backdrop of the alarming spread to rot in our in our contemporary world. Key words: Happiness, Education,Moral,misery, Bertrand Russell. | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | univ-ouargla | - |
dc.subject | السَّـــــــعَــــادَة | en_US |
dc.subject | برتراند راسل | en_US |
dc.title | إشْـــكـــــالـــيــَّـــة السَّـــــــعَــــادَة فِــــي فَلْـــــسَــــفَـــــةِ برتـــــرانـــد راســل | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | philosophie Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
baba hamou-fatima.pdf | 1,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.