Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22674
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحكيم, بن جروة-
dc.contributor.authorمريم, بوعامر-
dc.date.accessioned2020-01-15T14:13:24Z-
dc.date.available2020-01-15T14:13:24Z-
dc.date.issued2019-06-27-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22674-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة دور الجماعات المرجعية في اختيار الوجهة السياحية وذلك في محاولة منا لتحديد مَن مِن الجماعات المرجعية لها دور قوي في اختيار وتحديد السائح لوجهته السياحية، وعلى هذا الأساس تمت معالجة الدراسة إنطلاقا من إشكالية البحث التي تم طرحها بالشكل التالي: أي مِنَ الجماعات المرجعية تساهم بقوة في اختيار السائح لوجهته السياحية؟ وقصد الإجابة على الإشكالية المطروحة تم إستخدام المنهج الوصفي في الجانب النظري للبحث، أما فيما يتعلق بالجانب التطبيقي فقد تم الإعتماد في دراسة الموضوع على توزيع إستبيانات على عينة من سكان مدينة ورقلة والتي بلغ عددها 100 استبانة وبعد معالجتها بإستخدام برنامج الحزمة الإحصائية ال SPSS v 22 فقد تم التوصل إلى أن للجماعات المرجعية دور متفاوت من حيث أنواعها على قرار اختيار السائح لوجهته السياحية.en_US
dc.description.abstractThis study aims to know the role of reference groups in the tourist's selection of touristic destination, in an attempt to determine which type of reference groups have a strong role in the selection and identification of tourist destination, and on this basis the study was based on the problematic of research, which was put as follows: Which type of reference groups strongly contribute to the tourist selection of for his tourist destination that he wishes to visit In order to answer on the dilemma posed using descriptive approach side of the theoretical research. And As for the applied aspect, the study was based on the distribution of questionnaires on a sample in the city of Ouargla. The sample consisted of 100 questionnaires using the package statistical the SPSS v 22. The study has been concluded that “The reference groups have unven role in the tourist’s choice for his tourist destination.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectسائحen_US
dc.subjectجماعات مرجعيةen_US
dc.subjectوجهة سياحيةen_US
dc.subjectreference groupen_US
dc.subjecttouristen_US
dc.subjecttourist destinationen_US
dc.titleقياس اتجاهات السياح حول الجماعات المرجعية وإختيار الوجهة السياحية دراسة ميدانية لعينة من سكان مدينة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
meriem-bouamer.pdf1,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.