Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24346
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبراهیمي قدور, Brahimi Kaddour-
dc.contributor.authorعیاد مصطفى, Ayad Mostefa-
dc.contributor.authorبن ساسي سلیمان, Ben Sassi Sliman-
dc.date.accessioned2020-11-15T11:16:27Z-
dc.date.available2020-11-15T11:16:27Z-
dc.date.issued2020-10-31-
dc.identifier.issn1112- 9263-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24346-
dc.descriptionPsychological & Educational Studies Reviewen_US
dc.description.abstractthe significance is to identify the relationship between socialization and athletic achievement motivation among practitioners to school sport activities, based on questions and hypotheses proposed for this study, theoretical side of title I classrooms, Where we assumed that there is a relationship between socialization and motivation of achievement of students practicing school sports, and we used the descriptive method. The sample study consisted of 240 students. The researcher concluded that the interest and support of the family a significant role in raising the level of student's son, and motivation as well as the role of the school by providing supplies and incentives which raise mathematical achievement motivation For students, and the community of guys affect achievement motivation and companion that encourage and interest and exercise of these activities. The researcher concluded that socializing a correlation with mathematical achievement motivation among students practitioners to school sport activities .هدفت إلى التعرف على العلاقة بین التنشئة الاجتماعیة ودافعیة الانجاز الریاضي لدى التلامیذ الممارسین لأنشطة الریاضة المدرسیة، حیث افترضنا أن هناك علاقة بین التنشئة الاجتماعیة ودافعیة الانجاز لدى التلامیذ الممارسین للریاضة المدرسیة ، وقمنا باستخدام المنهج الوصفي الإرتباطي، وشملت العینة على 240 تلمیذ، ومن خلال النتائج توصلنا أن اهتمام ودعم الأسرة دور كبیر في الرفع من مستوى دافعیة التلمیذ، وللمدرسة كذلك دور من خلال توفیر المستلزمات والحوافز التي ترفع من دافعیة الانجاز الریاضي للتلامیذ، كما أن لجماعة الرفاق تأثر على دافعیة الانجاز لدى رفیقهم وهذا بتشجیع و اهتمام به وكذلك ممارستهم لهذه الأنشطة الریاضیة، واستنتجنا أن للتنشئة الاجتماعیة علاقة إرتباطیة مع دافعیة الانجاز الریاضي لدى التلامیذ الممارسین لأنشطة الریاضة المدرسیة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 3, Numéro 4 2020;-
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectschool sporten_US
dc.titleعلاقة التنشئة الاجتماعیة بدافعیة الانجاز لدى التلامیذ المراهقین (15 -18 (سنة في ممارسة الریاضة المدرسیةThe Relationship of socialization and athletic achievement motivation among adolescent students (15-18) years in school sport activitiesen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:number 28 2020 vol 13 n 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf179,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.