Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26824
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمعمري, احلام-
dc.contributor.authorلكبير, سمية-
dc.contributor.authorحودميسة, مروة-
dc.date.accessioned2021-11-23T08:31:55Z-
dc.date.available2021-11-23T08:31:55Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26824-
dc.descriptionأدب حديث و معاصرen_US
dc.description.abstractتسعى هذه الدراسة الموسومة الموروث الثقافي في السلسة الذهبية للكاتب عزالدين جلاوجي إلى البحث عن العناصر التراثية المادية واللامادية في القصتين طارق و لصوص الآثار و الحمامة الذهبية إذ يعتبر الموروث الثقافي لب الهوية و القيم و تاريخ الأفراد و الأمم و سائر الخبرات الفكرية و الاجتماعية و الدينية، لذلك عمل الأدباء على توظيف الطابع التراثي في أعمالهم بما يناسب عصر و عمر الطفل بهدف غرس معاني الإنسانية و المثل في أنفسهم و لأجل تنمية الوعي الثقافي و الحضاري و تعزيز جسر التواصل بين الأجيال. و حاولنا نجسد تجلي الموروث الثقافي بعناصره الثلاثة : الفكري و المادي و الاجتماعي و أهميته في بناء شخصية الطفل .en_US
dc.description.abstractCette étude, marquée avec le patrimoine culturel dans la chaîne d'or de l'écrivain Azzedine Djalaouji, cherche à rechercher les éléments du patrimoine matériel et immatériel dans les deux histoires Tarek et les voleurs d'antiquités et la colombe d'or, car le patrimoine culturel est considéré comme le noyau de l'identité, les valeurs et l'histoire des individus et des nations et d'autres expériences intellectuelles, sociales et religieuses Par conséquent, les écrivains ont travaillé pour utiliser le caractère patrimonial dans leurs œuvres d'une manière appropriée à l'âge et à l'âge de l'enfant afin de lui inculquer le sens l'humanité et les idéaux en eux-mêmes et afin de développer la conscience culturelle et civilisation elle et de renforcer le pont de communication entre les générations. Et nous avons essayé d'incarner la manifestation du patrimoine culturel avec ses trois éléments : intellectuel, matériel et social, et son importance dans la construction de la personnalité de l'enfant.-
dc.description.abstractThis study, taggedwith the cultural heritage in the golden series of the writerEzzedineJalawji, seeks to search for the material and immaterialheritageelements in the two stories, Tariq and the AntiquitiesThieves and the Golden Dove, as the cultural heritageis the core of identity, values, and history of individuals and nations and otherintellectual, social and religiousexperiences. Therefore, the writersworked on employing the heritagecharacter in theirworks in a mannerappropriate to the age and age of the child in order to instill the meanings of humanity and ideals in themselves and in order to develop cultural and civilizationalawareness and strengthen the bridge of communication betweengenerations. And wetried to embody the manifestation of the cultural heritagewithitsthreeelements:intellectual, material and social, and its importance in building the personality of the child.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectالموروث الثقافيen_US
dc.subjectالمجموعة القصصيةen_US
dc.subjectالتراثen_US
dc.subjectعزالدين جلاوجيen_US
dc.subjectادب الطفلen_US
dc.subjecthéritage culturelen_US
dc.subjectrecueil de nouvellesen_US
dc.subjectPatrimoineen_US
dc.subjectEzzedineJalawjien_US
dc.subjectlittérature d’enfanten_US
dc.subjectcultural héritageen_US
dc.subjectcollection of storiesen_US
dc.subjectHéritageen_US
dc.subjectEzzedineJalawjien_US
dc.subjectchildren'sliteratureen_US
dc.titleالموروث الثقافي في المجموعة القصصية المكتوبة للأطفال السلسلة الذهبية لعز الدين جلاوجيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HOUDMISSA-LEKBIR.pdf1,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.