Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27462
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن طاطه عيسى-
dc.contributor.authorصالحي, عبد الرحمان-
dc.contributor.authorباي, أيوب-
dc.date.accessioned2021-
dc.date.available2021-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27462-
dc.descriptionطرق و منشأت فنيةen_US
dc.description.abstractينعكس أداء طبقات القاعدة الخاصة بالطريق في مقاومة هذه الطبقات للتشوهات الدائمة التي تنتج بشكل عام عن طريق تطبيق الأحمال الدورية والمتكررة بسبب حركة المرور. يتعامل موضوع البحث الحالي مع هذا الأداء من خلال قياس الانحناء لطبقة قاعدة الكثبان الرملية المحسنة بالأجور بواسطة اختبار مقياس انعكاس كتلة السقوط، حيث تم تهيئة اللوحة التجريبية وفقا للقواعد وبنسب محددة وبأبعاد 1.67x 2x0.35م ورصها على طبقتين.en_US
dc.description.abstractThe performance of road base layer sis reflected in their resistance to permanent deformations generally caused by the application of periodic and repetitive loads due to traffic. The current research topic deals with this performance by measuring the curvature of the dune base layre enhanced by the drop mass inversion test, where the experimental board will be prepared according to the rules, in specific proportions, with dimensions of 1.67x2x0.35, and compacted on two layers.-
dc.language.isofren_US
dc.subjectCouche d’assiseen_US
dc.subjectdéflexionen_US
dc.subjectFWDen_US
dc.subjectcompactageen_US
dc.titleتحديد الانحناء في الموقع بواسطة انعكاس كتلة السقوط للطبقة القاعدية الرمليةen_US
dc.typeThesisen_US
dc.date.updated2021-
Appears in Collections:Département de Hydraulique et Génie Civil - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة ماسترVOA(صالحي عبد الرحمان،باي أيوب)_compressed.pdf1,48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.