Issue Date | Title | Author(s) |
30-Sep-2022 | L’évaluation en sciences humaines et sociales entre objectivité et pouvoir rhétorique | HAMLAOUI Abderrahim |
30-Sep-2022 | المتغی ا رت الدیمواقتصادیة للأسرة وعلاقتها بالتحصیل الد ا رسي للمتمدرس | العید مشراوي; طعبة عمر |
30-Sep-2022 | Mother of an autistic child and Cognitive-Behavioral Therapy | خولة علي زروقي; مكي محمد |
30-Sep-2022 | سوسیولوجیة التغییر الحضاري عند كل من ابن خلدون ومالك بن نبي | ریاض شاوي |
30-Sep-2022 | مستوى جودة التعلیم الابتدائي في ظل المقاربة بالكفاءات وفق الجیل الثاني حسب إد ا رك مفتشي التعلیم | إسماعیل الأعور |
30-Sep-2022 | the obstacles that face teachers in discovering athletic talents through internal extra-curricular sports activities | میلود معزوزي; یوسف ناصر |
30-Sep-2022 | مستویات أنماط الذات الأكادیمیة لدى طلبة الماستر | عایدي مراد |
30-Sep-2022 | Teaching the Arabic language in accordance with the textual approach in the textbook of middle
school second generation | أحمد ذهبي; زيبوش فاطمة الزهراء |
30-Sep-2022 | Structures of an Algerian Arabic dialect under the classical shade of Dr. Abdeljalil Mortad. | أسماء مصطفاوي; أحمد جلایلي |
30-Sep-2022 | دور العلاقات العامة في تحسین سمعة المؤسسة الریاضیة | قطاب محمد |
30-Sep-2022 | Self-organized learning strategies among students of Umm- AL qura University in the light of certain variables | نذیر عناقره |
30-Sep-2022 | The effect of the soroban method in increasing the motivation to learn mathematics | معرف مراد; بن طاطة إیمان |
30-Sep-2022 | Problematic of translation of economic terms | لعمارة محامد فاطیمة; بن مختاري هشام |
30-Sep-2022 | The role of linguistic immersion in teaching classical Arabic | سعاد جخراب |
30-Sep-2022 | Estimating internal migration by indirect demographic methods in Algeria | صلاح الدین عمراوي; عادل بغزه; عز الدین بوهراوه |
30-Sep-2022 | المعاملة الوالدیة وعلاقتها بجنوح الأحداث | مهریة خلیدة |
30-Sep-2022 | Human relationships | مازن سلیمان الحوش |