Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27635
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorلحسن دحو-
dc.contributor.authorفائزة جلابي-
dc.contributor.authorنورة بروال-
dc.date.accessioned2022-03-01T09:07:00Z-
dc.date.available2022-03-01T09:07:00Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27635-
dc.descriptionاللسانيات التطبيقيةen_US
dc.description.abstractتروم هذه الدراسة الموسومة بعنوان" تعليمية النص القرائي في كتاب اللغة العربية للسنة الرابعة ابتدائي " الوقوف على مدى تنفيذ التّحول الجديد في الأنموذج التربوي (من المقاربة بالأهداف إلى المقاربة بالكفايات )،وقد اتّخذت من كتاب اللغة العربية المدرسي للطور الابتدائي متنا لها، لتنظر في مادّته وفي الأنشطة اللغويّة انطلاقا من النص القرائي بوصفه سندا تعليميا وتربويا . وقد اختارت الدراسة الطور الابتدائي ؛لأنه المرحلة التي يُعدّ فيها المجتمع نفسه للمستقبل ،ويرسم لذاته الصورة التي يتسم بها، وهو ينخرط في معركة البناء الحضاري .en_US
dc.description.abstractThis study, entitled "Teaching the reading text in the Arabic language book for the fourth year of primary school", aims to determine the extent to which the new transformation in the educational model (from the objective approach to the competency approach) is implemented. It was taken from the Arabic language school book for the primary stage as a source for it, to consider its material and linguistic activities based on the reading text as an educational and pedagogical support. The study chose the primary stage, because it is the stage in which society prepares itself for the future, and paints the image that characterizes it, as it engages in the battle of civilized construction.-
dc.description.abstractCette étude, intitulée « Enseigner le texte de lecture dans le livre de langue arabe pour la quatrième année du primaire », vise à déterminer dans quelle mesure la nouvelle transformation du modèle éducatif (de l'approche objective à l'approche par compétences) est mise en œuvre. Il a été puisé dans le manuel de langue arabe du primaire comme source pour celui-ci, d'envisager ses activités matérielles et linguistiques basées sur la lecture de texte comme support pédagogique et pédagogique. L'étude a choisi l'étape primaire, car c'est l'étape où la société se prépare pour l'avenir, et peint l'image qui la caractérise, alors qu'elle s'engage dans la bataille de la construction civilisée.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectالتعليميةen_US
dc.subjectالنص القرائيen_US
dc.subjectالأنشطة اللغويةen_US
dc.subjectالمقاربة النصيةen_US
dc.subjectPédagogiqueen_US
dc.subjectlecture de texteen_US
dc.subjectactivités langagièresen_US
dc.subjectapproche textuelleen_US
dc.subjectEducationalen_US
dc.subjectreading texten_US
dc.subjectlanguage activitiesen_US
dc.subjecttextual approachen_US
dc.titleتعليميّة النص القرائيّ في كتاب " اللغة العربيّة " للسنة الرابعة ابتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DJELABI-BEROUAL.pdf677,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.