Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28921
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | حسين, بركات | - |
dc.contributor.author | عبد الكريم, عليلات | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-11T10:15:47Z | - |
dc.date.available | 2022-05-11T10:15:47Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28921 | - |
dc.description | وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي. | en_US |
dc.description.abstract | تهدف هذهالدراسة البحث عن العلاقة الارتباطية بين تقدير الذات الرياضي ودافعية الانجاز،لدىعينةمن تلاميذ الطور الثانوي،وقدبلغعددأفراد العينة (100) تلميذ وتلميذة،ولأغراض الدراسة قامبتطبيق أداتان هما: مقياس تقدير الذات، مقياس دافعية الإنجاز، بحيثخضعا لشروطالصدقوالثباتاللازمين، وتوصلنا الى النتائج الاتية: - توجد علاقة إرتباطية بين تقدير الذات الرياضية، ودافعية الإنجاز الرياضي في حصة التربية البذنية والرياضية في الطور الثانوي. - توجد فروق ذات دلالة احصائية في تقدير الذات الرياضية تعزى لمتغير العمر(من 15 سنة الى 18 سنة/من 18 سنة ما فوق). - توجد لاتوجد علاقة ذات دلالة احصائية في دافعية الانجاز الرياضي تعزى لمتغير العمر(من 15 سنة الى 18 سنة/من 18 سنة فما فوق). - توجد فروق ذات دلالة احصائية في تقدير الذات الرياضية تعزى لمتغير الجنس. - توجد فروق ذات دلالة احصائية في دافعية الانجاز الرياضية تعزى لمتغير الجنس. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to search for the correlation between mathematical self-esteem and achievement motivation in a sample of secondary school students, and the number of the sample members reached (100) male and female students, so that, for the purposes of the study, two tools were applied: the self-esteem scale, and the achievement motivation scale, so that Subjected to the necessary conditions of honesty and stability, we reached the following results: - There is a correlation between sports self-esteem and sports achievement motivation in the physical education and sports class in the secondary stage. - There are statistically significant differences in sports self-esteem due to the age variable (from 15 years to 18 years / from 18 years and over). - There is no statistically significant relationship in the motivation of sports achievement due to the age variable (from 15 years to 18 years / from 18 years and above). - There are statistically significant differences in sports self-esteem due to the gender variable. - There are statistically significant differences in sports achievement motivation due to the gender variable | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة قاصدي مرباح ورقلة | en_US |
dc.subject | تقدير الذات | en_US |
dc.subject | دافعية الانجاز | en_US |
dc.subject | تلاميذ الطور الثانوي | en_US |
dc.subject | حصة التربية البدنية والرياضية | en_US |
dc.subject | Self-esteem, | - |
dc.subject | achievement motivation | - |
dc.subject | secondary stage students | - |
dc.title | علاقة تقدير الذات بدافعية الانجاز في حصة التربية البدنية والرياضية لدى مرحلة التعليم المتوسط | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
عليلات عبد الكريم.pdf | 902,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.