Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28957
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمحمد عماد الدين عياض-
dc.contributor.authorعبد الوهاب, سويقات-
dc.date.accessioned2022-05-12T12:27:01Z-
dc.date.available2022-05-12T12:27:01Z-
dc.date.issued2017-05-24-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28957-
dc.descriptionجـامعة قاصدي مرباح ورقلة كلية الحقوق والعلوم السياسية قسم الحقوقen_US
dc.description.abstractملخّص : تهدف سياسة المنافسة إلى تحقيق الفاعلية الاقتصادية ورفاهية المستهلك في إطار آليات السوق، لذا فإنه وضمن نفس السياسة توضع قيوداً تنظيمية تضبط نشاط الفاعلين الإقتصاديين في الأسواق، وفي هذا الإطار فرض قانون المنافسة الجزائري على التجميعات الإقتصادية الخضوع لرقابة مجلس المنافسة، كلما كان من شأن التجميع المساس بالمنافسة أو تحقيق حد يفوق 40% من المبيعات أو المشتريات المنجزة في سوق معينة. Abstract: Competition policy aims to achieve economic efficiency and consumer welfare within the framework of market mechanisms. Thus, within the same policy, regular restrictions are putted in place to regulate the activity of economic actors in the markets. In this context, the Algerian Competition Law obliges the economic concentration to submit to the Competition Council Control. Whenever the association can affect the competition or achieve more than 40% of the sales or purchases achieved in a particular market. Résumé : Il vise la politique de concurrence pour fin de stimuler l’efficience économique et le bien-être des consommateurs dans le cadre des mécanismes du marché, pour y et au sein de la même politique ont imposé des restrictions réglementaires régissent l’activité des opérateurs économiques sur les marchés et dans l’impositions du droit de la concurrence l’Algérien Les concentrations économiques sont soumis à un contrôle du Conseil de la concurrence, qui sont porter atteinte Les concentrations de nature à la concurrence ou Chaque fois que la concentration vise à réaliser un seuil de plus de 40% des ventes ou achats effectués sur un marché.en_US
dc.description.sponsorshipمحمد عماد الدين عياضen_US
dc.subjectمجلس المنافسة.en_US
dc.subjectcompetition boarden_US
dc.subjectConseil de la concurrenceen_US
dc.subjectالتنظيم الاقتصاديen_US
dc.subjectالتجميع الإقتصاديen_US
dc.subjectالسوقen_US
dc.subjectالمراقبةen_US
dc.subjectMarketen_US
dc.subjecteconomic concentrationen_US
dc.subjectControlen_US
dc.subjecteconomic regulationen_US
dc.subjectmarchéen_US
dc.subjectconcentrationsen_US
dc.subjectcontrôleen_US
dc.subjectLa réglementation économiqueen_US
dc.titleالتجميعات الإقتصاديةen_US
Appears in Collections:Département de droit - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
souga-abdouhab.pdf.pdf1,45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.