Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29841
Title: دور استراتيجيــــــــــــة الإتصـــــــــــال في تحسين أداء المؤسسة التجارية (دراســـــــة حالـــــــــة اتصالات الجزائــــــــــر ولايـــــــــــة الوادي
Authors: صانع, رابح
حمانة, فوزية
Keywords: دور
الإتصال
استراتيجية إتصال
مؤسسة
Issue Date: 2022
Abstract: تهدف هذه الدراسة الى ابراز الدور الهام للإستراتيجيةالاتصال في تحسين أداء المؤسسة التجارية و كدراسة حالة اخترت مؤسسة اتصالات الجزائر بالوادي،وذلك من خلال طرح الإشكال التالي :كيف تساهم استراتيجة الإتصال في تحسين أداء المؤسسة التجارية في الجزائر؟ولتحقيق هذا الهدف اعتمدت على المنهج الوصفي التحليلي لوصف وجمع المعلومات وعلى المنهج الإحصائي لتحليل الرياضي لهذه المعلومات واستخلاص النتائج، وهذا بلإعتماد على المقابلة و بتوزيع استمارة الاستبيان على16 موظف بالمؤسسة . وقد خلصت هذه الدراسة أن مؤسسة اتصالات الجزائر تعتمد على الاستراتيجية الاتصالية من اجل تحديد خطوات منظمة ومدروسة لتحقيق أهدافها على المستوى الداخلي والخارجي.فهي توازن بين العمل الاداري من خلال القرارت المنظمة للعمل وبين علاقتها مع زبائنها من خلال تقديم خدمات يحتاجونها.
The current study aims to highlight the important role of the communication strategy in improving the performance of the commercial foundation. The Algeria’s Telecommunications Corporation of El-Oued This is done by posing the following problem: How does the communication strategy contribute to improving the performance of the commercial establishment in Algeria?has been selected as a case study. In order to draw a conclusion about the findings of the 16 participants, who are employees at the foundation and interview, I used the analytical descriptive method to describing and gathering the data. The statistical approach is used for the mathematical analysis. The study shows that the Algeria's Telecommunications Corporation relies on the communicating strategy in order to identify structured and thoughful steps to achieve its objectives at the intetrnal and external levels.It is a balance between administrative work through the decisions that organize the work and its relationship with its customers by providing the services it needs.
Description: التخصص: الاتصال الجماهيري والوسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29841
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hamana-fouzia.pdf792,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.