Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29959
Title: فعالية الإستراتيجية الإتصالية في التسويق دراسة حالة مؤسسة إتصالات الجزائر بورقلة
Authors: بورندة, ليليا
بداع, يوسف بلخير
عيساني, ايمن
Keywords: الفعالية
الإستراتيجية الاتصالية
التسويق
Issue Date: 2022
Publisher: univ-ouargla
Abstract: ترتكز دراستنا هذه دراسة بحوث التسويق بشكل كبير منها" فعالية الإستراتيجية الاتصالية في التسويق" دراسة حالة بمؤسسة اتصالات الجزائر" من خلال البحث في الاتصال . حيث ارتأينا التطرق إلى كل من التخطيط الاستراتيجي وعلاقته بالإدارة الإستراتيجية بالإضافة إلى استراتيجيات المزيج التسويقي من سياسة المنتج و. السعر و التوزيع و الترويج انطلقت الدراسة في البحث من الإشكالية حيث تناولت العلاقة بين الإستراتيجية الاتصالية وتأثيرها على العملية التسويقية من خلال طرح الإشكال الرئيسي " مامدى فعالية الإستراتيجية الاتصالية لمؤسسة اتصالات الجزائر في تسويق خدماتها ". وقد اعتمدنا على المنهج دراسة حالة و استخدمنا الأداتين المقابلة و الاستبيان التي طبقت على العينة القصدية مكونة من موظفي مؤسسة اتصالات الجزائر بورقلة وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج وتحققت في : 1/ استخدام الإستراتيجية الاتصال التسويقي كل عناصر المزيج التسويقي الاتصالي التسويقي ولاكن بكثافة متفاوتة حيث ركزت استخدامها على الإشهار والترويج المبيعات 2/ حققت نتائج الدراسة معنى الاتصال التسويقي وذلك حسب نسب وهو عبارة عن ترويج المنتجات أو عبارة عن إعلانات تجارية أو عروض بيع أو صفقات تجارية.......الخ 3/ حققت نتائج الدراسة الاستراتيجيات الاتصالية المعتمدة من قبل مؤسسة اتصالات الجزائر حسب نسب من المبحوثين إن مؤسسة اتصالات الجزائر حسب نسب من المبحوثين إن مؤسسة اتصالات الجزائر تستخدم الومضات الاشهارية كإستراتيجية الاتصالية وتستخدم ترويج المبيعات كإستراتيجية اتصالية و الملصقات الإعلانية و إن الإستراتيجية تتمثل في الخدمات الإضافية و ان البيع الشخصي هو الإستراتيجية الاتصالية المعتمدة من قبل المؤسسة .
Our study is based largely on marketing research study , including “ the effectiveness of communication strategy in marketing “ a case study at Algeria telecom corporation in order to research communication , where we decided to address both strategic planning and its relationship to strategic management in addition to the marketing mix strategies of product policy , price , distribution and promotion The study in the research is problematic , as it dealt with the relationship between the communication strategy and its impact on the marketing process by presenting the main problem : “ how effective is the communication strategy of Algeria telecom in marketing its services ,” The employees of Algeria telecom in ouargla , and the study reached a set of results and achieved 1/ the use of the marketing communication strategy all the elements of the communication marketing mix but with varying intensity , as it focused on advertising and sales promotion 2/ the results of the study achieved the meaning of marketing communication, according to proportions, which is product promotion Or as advertisements advertising , sales offers , commercial deals , etc 3/ the results of the study achieved the communication strategies approved by Algeria telecom according to percentages of the respondents that Algeria telecom uses advertising flashes as a communication strategy and uses sales promotion as a communication strategy and advertising posters and that the strategy is represented in additional services and that personal selling it is the communication strategy adopted by the organization .
Description: التخصص:إتصال جماهيري ووسائط جديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29959
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bedaa-youcef belkheir.pdf11,32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.