Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30432
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorزكور محمد, مفيدة-
dc.contributor.authorحمدون, فاطمة-
dc.contributor.authorروابح, ساسية-
dc.date.accessioned2022-
dc.date.available2022-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30432-
dc.descriptionالتخصص: علم النفس التربويen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية إلى معرفة طبيعة إنعكاس استخدام التقويم الواقعي على مستوي مهارة التواصل الشفوي للسنة الأولى ثانوي لدى أساتذة اللغة الإنجليزية وقد تكونت عينة الدراسة من (65) أستاذ وأستاذة من بعض ثانويات ولاية ورقلة للسنة الدراسية 2021/2022 تم اختيارهم بالطريقة العشوائية ولتحقيق أهداف الدراسة طورت الطالبتان إستبيان لقياس انعكاس استخدام التقويم الواقعي على مستوى مهارة التواصل الشفوي يتكون من بعدين (الإنعكاس القائم على المعلم والمتعلم،والإنعكاس القائم على العلاقة بين المتعلمين)،وبتطبيق المنهج الوصفي وبعد المعالجة الإحصائية للبيانات ،أظهرت النتائج أن طبيعة إنعكاس استخدام التقويم الواقعي على مستوى مهارة التواصل الشفوي للسنة أولى لدى أساتذة اللغة الإنجليزية كانت موجبة ،كما أظهرت النتائج عدم وجود فروق في انعكاس استخدام التقويم الواقعي على مستوى مهارة التواصل الشفوي يعزى لمتغير الأقدمية و طبيعة التكوينen_US
dc.description.abstractThe current study aimed to know the reflection of the using realistic assessment on the level of oral communication skill for first year of secondary school for English language teachers, and the study sample consisted of (65) teachers from some high schools of Ouargla for the academic year 2021-2022 who were chosen by randomly. To achieve the objectives of the study, the two researchers developed A questionnaire to measure the level of reflection of the use of the realistic evaluation on the level of oral communication skill, and by applying the descriptive approach, the results showed that the level of reflection of the realistic evaluation on the skill level of oral communication was above average, and the results showed that there were no differences in the reflection of the realistic evaluation on the level of oral communication skill in relation to the variable Academic qualification and experience.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالتقويم الواقعيen_US
dc.subjectمهارة التواصل الشفويen_US
dc.subjectأساتذة اللغة الإنجليزيةen_US
dc.titleإنعكاسات استخدام التقويم الواقعي على مستوي مهارة التواصل الشفوي للسنة الأولى ثانوي لدى أساتذة اللغة الإنجليزية بمدينة ورقلةen_US
dc.typethesisen_US
Appears in Collections:Département de psychologie et sciences de l'éducation - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hamdoune-fatima.pdf1,37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.