Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30542
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | أحمد, حاجي | - |
dc.contributor.author | حدة, بزيو | - |
dc.contributor.author | جهاد, حمدات | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-19T09:24:20Z | - |
dc.date.available | 2022-09-19T09:24:20Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30542 | - |
dc.description | قسم:اللغة والأدب العربي تخصص: أدب عربي حديث ومعاصر | en_US |
dc.description.abstract | نهدف من خلال هذه الدراسة المعنونة ب: :الصِّراع وأبعاده في مسرحية "ثارات العرب " للكاتب والمؤلف المسرحي نجيب الحداد ، إلى التعريف بأحد أهم عناصر العمل المسرحي وهو عنصر الصِّراع والذي يعد المحرك الرئيسي للأحداث التي تصنع العمل الدرامي ،و بإبراز أشكاله وأنواعه ، ثم أبعاده من خلال مسرحية ثارات العرب ، والتأكيد على أهميته باعتباره ركيزة أساسية في كل مسرحية، ولا قيمة للعمل المسرحي ولن يكون حقيقيا من دون عنصر الصِّراع . | en_US |
dc.description.abstract | Nous visons à travers cette étude intitulée : The Conflict and ses dimensions dans la pièce "Arab Revolutions" par l'écrivain et auteur de théâtre Naguib al -haddad, pour introduire l'un des éléments les plus importants du travail théâtral, qui est l'élément de la lutte, qui est le principal moteur des événements qui font du travail dramatique, en mettant en évidence ses formes et ses types, puis ses dimensions à travers le jeu des révolutions arabes, et en soulignant son importance en tant que pilier de base dans chaque jeu, et il n'y a aucune valeur pour le travail théâtral et ne sera pas réel sans l'élément de conflit. | - |
dc.description.abstract | We aim through this study entitled: The Conflict and Its Dimensions in the play “Thārat al-Arab” by playwright and playwright Najib al-Haddad, to introduce one of the most important elements of theatrical work, which is the element of conflict, which is the main driver of the events that make the dramatic work, and by highlighting its forms and types and then its dimensions from During the play Tharat Al Arab, and stressing its importance as a basic pillar in every play, and theatrical work has no value and will not be real without the element of conflict | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | université Kasdi Merbah-Ouargla | en_US |
dc.subject | الصِّراع | en_US |
dc.subject | الأبعاد | en_US |
dc.subject | الأشكال والأنواع | en_US |
dc.subject | المسرحية | en_US |
dc.subject | ثارات العرب | en_US |
dc.subject | نجيب الحداد | en_US |
dc.subject | Conflit | en_US |
dc.subject | dimensions | en_US |
dc.subject | formes et types | en_US |
dc.subject | révolutions arabes théâtrales | en_US |
dc.subject | Naguib al-Haddad | en_US |
dc.subject | the conflict | en_US |
dc.subject | dimensions | en_US |
dc.subject | forms and types | en_US |
dc.subject | theatrical | en_US |
dc.subject | Arab revolutions | en_US |
dc.subject | Najib al-Haddad | en_US |
dc.title | الصــــراع وأبعـــــــــاده في مسرحية ثارات العرب لنجيب الحداد | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de Langue Arabe - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
بزيو-حمدات.pdf | 713,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.