Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30793
Title: دور حصة التربية البدنية والرياضية في تحسين الجانب الحس حركي لتلاميذ مرحلة التعليم المتوسط من وجهة نظر أساتذة التربية البدنية والرياضية
Authors: نجيب, عبابسة
لخضر, روابح
Keywords: حصة التربية البدنية و الرياضية
الجانب الحس الحركي
أساتذة التربية البدنية
تلاميذ مرحلة التعليم المتوسط.
physical and sports education class
kinesthetic aspect
physical education teachers
middle school students
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: الدارسة تحمل عنوان "دور حصة التربية البدنية والرياضية في تحسين الجانب الحس حركي للتلاميذ الطور المتوسط من وجهة نظر أساتذة التربية البدنية والرياضية"، إلى معرفة دور حصة التربية البدنية والرياضة في تحسين الجانب الحس حركي لتلاميذ ، وكذا مساعدة أساتذة التربية البدنية والرياضية على تحسين الجانب الحس حركي للتلاميذ الطور المتوسط، كما نقترح بعض التوصيات التي قد تفيد أساتذة التربية البدنية والرياضية في ضوء ما تسفر عنه نتائج الدراسة مستقبلا، أما فيما يخص فرضيات الدراسة فتمثلت في فرضيتين هما ان للحصة التربية البدنية والرياضة دور في تحسين الجانب الحسي لدى تلاميذ الطور المتوسط، والفرضية الثانية تمثلت ان للحصة التربية البدنية و الرياضية دور في تنمية الجانب الحركي لدى تلاميذ الطور المتوسط، ومنه نستخلص مساهمة حصة التربية البدنية والرياضة في تحسين الجانب الحس حركي لدى تلاميذ الطورالمتوسط وهذا ما أكدته النتائج المتوصل اليها في دراستنا .
The study is entitled "The role of the physical education and sports class in improving the kinesthetic aspect of middle school students from the point of view of physical education and sports teachers", to know the role of the physical education and sports class in improving the sensory aspect Kinetic for students, as well as helping physical education and sports teachers to improve the kinesthetic aspect of middle stage students, and we also suggest some recommendations that may benefit physical education and sports teachers in light of the results of the study in the future. Physical education and sports have a role in improving the sensory side of the middle stage students, and the second hypothesis was that the physical and sports education class has a role in developing the motor side of the middle stage students, and from it we derive the contribution of the physical education and sports class to improving the kinesthetic side of the middle stage students and this was confirmed by the results obtained in our study
Description: تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30793
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
روابح لخضر.pdf469,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.