Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31506
Title: استخدام الجزائريات لمضامين المحتوى النسوي عبر انستغرام دراسة ميدانية لعينة من صفحات الموارد الميكبأرتيست ببلدية تماسين
Authors: طرابلسي أمينة
التجاني, فاطمة الزهراء
باسو, زهرة
Keywords: الجزائريات
مضامين المحتوى النسوي
انستغرام
صفحات الميكب ارتست
Issue Date: 2022
Publisher: univ-ouargla
Abstract: تناولت هذه الدراسة موضوع استخدام الجزائريات لمضامين المحتوى النسوي أنستغرام ، ممثلا في متصفحات انستغرام في بلدية تماسين ولاية تقرت على عين من صفحات الميكبأرتيست. وقد كان الهدف من هذه الدراسة التعرف على سبب استخدم المرأة الجزائرية للانستغراموما نوع المضامين التي تتابعها واما إذا كانت تتابع صفحات الميكبأرتيست وهدفها من متابعة هذه الصفحات. وقد اعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، والعينة القصدية من مجتمع البحث المتمثل في نساء من نساء بلدية تماسين ولاية تقرت، واعتمدنا على الاستبيان كأدات لجمع المعلومات. وقد تضمنت 36 سؤالا مقسما على ثلاث محاور. قمنا بتوزيع 50 استمارة على عينة من نساء بلدية تماسين. وبعد جمع وتحليل البيانات توصلنا إلى مجموعة من النتائج أهمها: توصلنا أن أغلب عينة الدراسة يتصفحن الانستغرام ولكن ليس بشكل مكثف أي أن يتصفحنه أوقات الفراغ فقط. أن تصفحهن للانستغرام هو للتسلية والترفيه وأيضا لمتابعة كل ماهو جديد في عالم الميكبأرتيست. وهن يستفدن من النصائح والإرشادات التي تقدمها المؤثرات عبر الانستغرام. وتصفح صفحات الميكبأرتيست هو لتحقق سعادتهن الشخصية ولكسب مكانة في المجتمع. واستعمال ماركة الميكبأرتيست هو لجودة منتجاتها .
This study dealt with the issue of Algerian women’s use of the content on instagram, represented by instagram browsers in the municipality of tamasin, wilayattoqrit. On one of the pages of Make-Up Artist. The aim of identify why Algerian women use instagram and what kind of content they follow, and whether they follow the pages of Makeup Artist and their goal in following these pages, the municipality of tamasin, wilayattouggourt, and we relied on the questionnaire as a tool for collecting information. It included 36 questions divided into three axes. We distributed 50 forms to a sample of women from the municipality of tamassin. After collecting and analyzing the data, we reached a set of results, the most important of which are; • We found that most of the study sample browse instagram, but not as intensely as it is only for free time. • Their instagram browsing is for fun and also to follow up on everything new in the world of makeup artist. • They benefit from the tips and advice provided by influencers on instagram. • Browsing the pages of makeup artist is to achieve their personal happiness and to gain a place in society. • And the use of the makeup artist brand is due to the quality of its products.
Description: التخصص: الاتصال الجماهيري والوسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31506
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bassou-zahra.pdf2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.