Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32167
Title: تأثير العلامة التجارية على السلوك الشرائي للمستهلك دراسة ميدانية لعينة من زبائن مؤسسة اتصالات الجزائر للهاتف النقال موبيليس ورقلة
Authors: كاهي, فطيمة
جــــزار, جويـــــــرية
سيــــــود, كرم
Keywords: شراء
مستهلك
سلوك
جودة مدركة
تجارية
علامة
تأثير
Issue Date: 13-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح– ورقلة
Abstract: تهدف الدراسة إلى التعرف على أثر العلامة التجارية على السلوك الشرائي للمستهلك من خلال أبعاد العلامة التجارية (صورة العلامة، الجودة المدركة، القيمة المدركة) ولتحقيق هذه الأهداف اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي،الاستبيان الكترونيا على عينة عشوائية من زبائن موبيليس تحصلنا على 340 مستجيبا، وقد توصلت الدراسة إلى أن يوجد تأثير إيجابي ذات دلالة إحصائية للعلامة التجارية موبيليس على سلوك المستهلك، كما تؤثر أبعاد العلامة التجارية على السلوك الشرائي للمستهلك، لا توجد فروقات ذات دلالة إحصائية تعزى إلى المتغيرات الديموغرافية
The study aims to identify the effect of the brand on the purchasing behaviour of the consumer through the dimensions of the brand (brand image, perceived quality, perceived value). To achieve these goals, the study relied on the descriptive analytical approach. The questionnaire was conducted electronically on a random sample of Mobilis customers who thought we obtained 340 respondents, and the studies concluded that there is a positive and statistically significant effect of the Mobilis brand on consumer behaviour, and the dimensions of the brand affect the purchasing behaviour of the consumer, and there are no statistically significant differences attributed to the variable’s demographic.
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32167
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
djazer-sayoud.pdf2,62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.