Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32216
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمنصوري ,الهام-
dc.contributor.authorخليفة, عبد الباسط-
dc.date.accessioned2023-03-02T11:33:50Z-
dc.date.available2023-03-02T11:33:50Z-
dc.date.issued2022-06-13-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32216-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى توضيح إطارمفاهيم يتضمن متغيرين أساسيين هما المتغيرالمستقل )أثر جودة الخدمة المصرفية ( والمتغيرالتابع ) سلوك الزبائن في اختيار المصرف( إذ تضمن أثر جودة الخدمة المصرفية مجموعة من الأبعاد ) الجوانب المادية ،الاعتمادية،الاستجابة،الأمان ،التعاطف(وذلك بالاعتماد على أسلوب الاستبانة ،إذ تم توزيع 60استبانة على زبائن بنك الفلاحة والتنمية الريفية "وكالة الطيبات" محلا لدراسة أعيد منها 50استبانة،تم تحليلها التحليل الإحصائيSpss . توصلت نتائجا لدراسة إلى أن لأبعاد جودة الخدمة المصرفية لهم أثر إيجابي على سلوك الزبائنافي اختيار المصرف ، ويرجع هذا إلى تأثير كل من الأبعاد )الجوانب المادية ،الاعتمادية ،الاستجابة ،الأمان ،التعاطف (كما لخصت الدراسة على أن هناك علاقة طردية ذات دلالة إحصائية في علاقة جودة الخدمة المصرفية على سلوك الزبائن في اختيار المصرف ، تعزى إلى كل من متغيرات(العمر، الجنس ، المستوى التعليمي ، مستوى الخبرة)en_US
dc.description.abstractThis study aimed to provide a conceptual framework that included two main variables: the variable The independent (the effect of banking service quality) and the dependent variabl (customers’ behavior on choosing The bank (as the impact of the quality of banking service included a set of dimensions) Aspects physical, dependability, responsiveness, safety, empathy) as well as ensuring customer behavior on Four dimensions (Motivation, Perception, Attitudes, Learning) depending on the method The questionnaire, as 60 questionnaires were distributed to the clients of the Bank of Agriculture and Rural Development “Agency” “Al-Tayyibat” under study, 50 questionnaires were returned, which were analyzed by the analysis program Statistical Spss. The results of the study concluded that the dimensions of banking service quality have a positive impact on The behavior of customers in choosing the bank, and this is due to the effect of each of the dimensions (after Physical aspects, dependability, responsiveness, safety, empathy) as the study summarized However, there are statistically significant differences in the relationship of banking service quality on the The behavior of customers in choosing the bank is attributed to each of the variables (age, gender, educational level, experience level-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالخدمات البنكيةen_US
dc.subjectالزبائنen_US
dc.subjectجودة الخدمات المصرفيةen_US
dc.subjectسلوك الزبون المصرفيen_US
dc.subjectالمصرفen_US
dc.subjectالموظفونen_US
dc.subjectQuality of banking servicesen_US
dc.subjectCustomer banking behavioren_US
dc.titleأثر جودة الخدمة المصرفية على سلوك الزبائن في اختيار المصرف دراسة تطبيقية فيبنك الفلاحة والتمية الريفية وكالة الطيباتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kalifa-abedelbasitt.pdf2,14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.