Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن تفات, عبد الحق-
dc.contributor.authorستو, بلال-
dc.contributor.authorعصماني, ربيعة-
dc.date.accessioned2023-03-05T14:48:12Z-
dc.date.available2023-03-05T14:48:12Z-
dc.date.issued2022-06-12-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32224-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractجاءت الدراسة بعنوان : "اثر جودة الخدمات على ولاء الزبون " عالجنا من خلالها الاشكالية الرئيسة التالية ما مدى تأثير جودة الخدمة على ولاء الزبائن في مؤسسة موبيليس ورقلة؟ هدفنا من خلالها إلى التعرف على أثر أبعاد جودة الخدمة على ولاء الزبون لعينة من زبائن موبيليس، حيث قمنا بجمع المعلومات بواسطة استمارة استبيان تم تقديمها إلى 42 زبون، وبعد التحليل الإحصائي باستخدام برنامج SPSS توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها : 1) توجد علاقة طردية موجبة بين ابعاد جودة الخدمة وولاء الزبون 2) توثر جودة الخدمة بشكل إيجابي على ولاء الزبونen_US
dc.description.abstractThe study came with the titel of : "The Impact of Quality Services on Customer Loyalty",throught which we addressed the following main problem what is the impact of service quality on customer loyalty in the Mobilis foundation Ourgla? Trough wich we aimed to identify the impact of the dimensions of service quality on customer loyalty for a sample of Mobilis customer where we collected information using a questionnaire that was presented to 42 clients and of statiscc annalyis using a program the study reached set of resulte the most importan of wicge are; 1)Thre is a positive direct relationship between the dimensions of service quality and customer loyalty . 2)The quality of service positively affects customer loyalty-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectولاء الزبونen_US
dc.subjectالتعاطفen_US
dc.subjectالملموسيةen_US
dc.subjectالاستجابةen_US
dc.subjectالاعتماديةen_US
dc.subjectالامانen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectTangibleen_US
dc.subjectSafetyen_US
dc.subjectResponsivenessen_US
dc.subjectQuality of Serviceen_US
dc.subjectEmpathyen_US
dc.subjectCustomer Loyaltyen_US
dc.titleاثر جودة الخدمات على ولاء الزبون دراسة حالة مؤسسة موبيليس ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
satou-osmani.pdf2,4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.