Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن تفات, عبد الحق-
dc.contributor.authorسعيدي, جوهرة-
dc.contributor.authorبن نونة, فطيمة-
dc.date.accessioned2023-03-06T11:31:15Z-
dc.date.available2023-03-06T11:31:15Z-
dc.date.issued2022-06-12-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32264-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى إبراز دور التسويق البنكي في كسب ولاء الزبائن، دراسة حالة عينة من البنوك، وهي بنك التنمية المحلية وكالة حاسي مسعود 126. وللإجابة على الإشكالية التالية: أثر التسويق البنكي في رضا الزبائن؟ تم توزيع استبيان على عينة عشوائية من زبائن البنك، حيث اعتمد على البرنامج SPSS الاحصائيفي تفريغ البيانات و تحليلها، إضافة إلى ذلك تم إجراء مقابلة مع الزبائن والملاحظة. توصلت الدراسة إلى أن التسويق البنكي له أثر كبير في رضا الزبائن، حيث يعمل البنك على تحسين الخدمات البنكية و تطويرها، وكذلك تنمية العلاقة المتواجدة بينهم و بين الزبائن، في طريقة التعامل معهم من المعايير المهمة لبناء علاقات قوية و مستمرة بالشكل الذي يحقق الرضا للزبائن و بالتالي كسب ولائهمen_US
dc.description.abstractThis study aims to highlight the role of banking marketing in gaining customer loyalty, a casestudy of a sample of banks, which is:Local Development Bank HassiMessaoud Agency 126. To answer the following problem: The effect of banking marketing on customer satisfaction? A questionnaire was distributed to a random sample of the bank's customers, which relied on the statistical program SPSS to unload and analyze data, in addition to that, an interview was conducted with customers and observation. The study concluded that banking marketing has a significant impact on customer satisfaction, as the bank works to improve and develop banking services, as well as developing the relationship between them and customers, in the way of dealing with them, one of the important criteria for building strong and continuous relationships in a way that achieves customer satisfaction and Thus earning their loyalty-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح– ورقلةen_US
dc.subjectبنك التنمية المحليةen_US
dc.subjectخدمات بنكيةen_US
dc.subjectتسويق بنكيen_US
dc.subjectالمزيج التسويقيen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.subjectmarketing mixen_US
dc.subjectlocaldevelopment banken_US
dc.subjectBank marketingen_US
dc.subjectbanking servicesen_US
dc.titleالتسويق البنكي وأثره على رضا الزبون دراسة ميدانية في بنك التنمية المحلية BDL وكالة 126 حاسي مسعودen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
saidi-bennouna.pdf3,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.