Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32274
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن جروة,حكيم-
dc.contributor.authorزين, نورالدين-
dc.contributor.authorشبوكي, عبدالغفور-
dc.date.accessioned2023-03-06T15:37:36Z-
dc.date.available2023-03-06T15:37:36Z-
dc.date.issued2022-06-13-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32274-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة للتعرف علي مستوي أداء مقدمي الخدمة في المستشفيات الخاصة ومدي تأثيرهم علي تسويق الخدمات الصحية من حيث عناصر المزيج التسويقي الخدمي، أي استكشاف العلاقة التفاعلية بين مقدمي الخدمة و المستفيدين من الخدمة، من أجل ذلك تم إجراء دراسة ميدانية علي مستوي مصحة عاده بورقلة تم استهداف عينة من المرضى المستفيدين من الخدمات الصحية ومن أجل تحقيق أهداف الدراسة واختيار فرضياتها فقد تم تصميم استبانه محكمة وزعت علي 140 عينة من مرضى المصحة،كما قمنا بتحليل البيانات بواسطة برنامج الحزمة الإحصائية SPSS إصدار 23؛ أظهرت نتائج هذه الدراسة أنه يوجد مستوي أداء عال لمقدمي الخدمة بالمصحة، كما بينت النتائج أنه يوجد اهتمام كبير بالتسويق الصحي من قبل إدراة المصحةen_US
dc.description.abstractThis study aimed to identife the level of performance of service providers in private hospitals and the extent their impact on the marketing of health services in terms of the elements of the service marketing mix, that is exploring the interactive relationship between service providers and service beneficiaries, for this a field study was usually conducted at the level of a clinic, usually in ouergla, a sample of patients benefiting from health service was targeted, in order to achieve the objectives of the study and choose its hypotheses a controlled questionnaire was designed and distributed to 140 samples of sanatorium patients, we aslo analyzed the data using the statistique pachage spss version 23 ; The results of this study showed that there is a high level of perfomance of service providers in the clinic, and the results showed that is great interest in health marketing by the managment of the clinic-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالتسويق الصحيen_US
dc.subjectمقدمي الخدمةen_US
dc.subjectعناصر المزيج التسويقي الخدميen_US
dc.subjectالمستشفيات الخاصةen_US
dc.subjectالخدمة الصحيةen_US
dc.subjecthealth service providersen_US
dc.subjectservice providersen_US
dc.subjecthealth marketingen_US
dc.subjectitems of service marketing mixen_US
dc.subjectprivate hospitalsen_US
dc.titleتأثير مقدمي الخدمة على تسويق الخدمات الصحية في المستشفيات الخاصة من وجهة نظر المرضى دراسة ميدانية بمصحة عادة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chabouki-zain.pdf2,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.