Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32279
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorامينة, مخلفي-
dc.contributor.authorمحمد اسلام, بريالة-
dc.date.accessioned2023-03-07T09:11:27Z-
dc.date.available2023-03-07T09:11:27Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32279-
dc.descriptionإدارة اعمالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى معرفة أثر تطبيق الإدارة الالكترونية في تحسين جودة الخدمة في ظل جائحة كورونا COVID-19؛ تم ستخدام المنهج الوصفي التحليلي في وصف و تحليل الظاهرة بحيث تمثل مجتمع الدراسة في عمال بنك القرض الشعبي الجزائري CPA وكالة تقرت؛ حيث تم استخدام كل من الاستبانة والمقابلة كأداة لجمع المعلومات بحيث بلغ تعداد عينة الدراسة 20 مفردة وتم تحليل البيانات الواردة في الاستمارات عن طريق استخدام برنامج الحزمة الإحصائية Spss . كما توصلت الدراسة الى جملة من النتائج أهمها: - ان هناك اثر إيجابي للإدارة الالكترونية في تحسين جودة الخدمة البنكية؛ - تعتبر جائحة كورونا عاملا مهما في تطور جميع المؤسسات بصفة عامة على مستوى درجة تطبيق للإدارة الالكترونية و بصفة خاصة على مستوى بنك القرض الشعبي الجزائري CPA وكالة تقرت؛ - وجود علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين ادارة الاكترونية وتحسين جوة الخدمة و جائحة كورونا COVID-19؛ الكen_US
dc.description.abstractThis study aims to know the impact of the application of electronic management on improving service quality in light of the COVID-19 pandemic; The analytical descriptive approach was used to describe and analyze the phenomenon so that it represented the study community in the workers of the People's Credit Bank of Algeria CPA, an agency of Touggourt; Where the questionnaire plus the interview was used as a tool for collecting information so that the study sample numbered 20 individuals, and the data contained in the forms was analyzed by using the statistical package Spss program. The study also reached a number of results, the most important of which are: - There is a positive impact of e- management in improving the quality of banking service; The Corona pandemic is considered an important factor in the development of all institutions in general at the level of application of electronic management, and in particular at the level of the CPA Bank, an agency of Touggourt; - There is a statistically significant correlation between e-management, service quality improvement and the COVID-19 pandemic;-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح– ورقلةen_US
dc.subjectادارة الالكترونيةen_US
dc.subjectبنك القرض الشعبي الجزائري تقرتen_US
dc.subjectجائحة كوروناen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectCPA Bank of Touggourt agencyen_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjecte- managementen_US
dc.subjectserviceen_US
dc.titleأثر الإدارة الالكترونية في تحسين جودة الخدمة في ظل جائحة COVID19 دراسة حالة مؤسسة القرض الشعبي الجزائري CPA تقرتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bariala-islam.pdf2,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.