Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32295
Title: دور عناصر المزيج التسويقي في تحسين جودة الخدمات دراسة حالة مصحة الضياء بورقلة
Authors: الهلة,محمد
موقار, ریاض
Keywords: المزيح الترويجي
التسويق
الخدمات الصحية
التسويق الخدمي الصحي
جودة الخدمات
promotional mix
marketing
health services
health service marketing
quality of services
Issue Date: 2021
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: The study aimed to identify the methods of the marketing mix and its relationship to improving the quality of services and the challenges they face in Algeria, and to achieve this, the descriptive analytical method was relied on, by standing on the theoretical foundations and strengthening them with a field study on a sample of individuals, including clients and workers in Al-Diaa clinic Ouargla, and the SPSS program and data processing were used, and they were analyzed. The study summarized many results, the most important of which is the reliance on the promotional aspect through technicians and engineers specialized in automated media, as this aspect is witnessing in achieving huge profits for clinics and clinics.
هدفت الدراسة الى الوقوف على طرق المزيج التسويقي وعلاقته في تحسين جودة الخدمات والتحديات التي تواجهها في الجزائر ,ولتحقيق ذلك تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي ,ذلك من خلال الوقوف على الاسس النظرية وتعزيزها بدراسة ميدانية على عينة من الافراد من زبائن وعمال في مصحة الضياء spssورقلة ,وقد تم الاستعانة ببرنامج وبتجهيزالبيانات ,وقد تم تحليلها ,لخصت الدراسة الى العديد من النتائج من أهمها الاعتماد على الجانب الترويجي من خلال تقنيين ومهندسين مختصين في الإعلام الآلي لما يشهده هذا الجانب في تحقيق أرباح طائلة للمصحات .والعيادات
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32295
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mougar-riaad.pdf1,17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.