Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32381
Title: أثر جودة الخدمة على ولاء الزبون في ظل جائحة كورونا
Authors: بن تفات, عبد الجق
فطحيزة, التجاني زكرياء
Keywords: رضى الزبون
جودة الخدمة
أبعاد جودة الخدمة
quality of service
SERVPERF
the dimensions of service quality
customer satisfaction
Issue Date: 12-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: إن الهدف الأساسي لمعالجة هذا الموضوع هو تقديم إطار نظري الذي يحدد مختلف المفاهيم المتعلقة بجودة الخدمات من حيث المؤشرات والنتائج وقياسها بالإضافة إلى التطرق إلى قياس رضى الزبون لمعرفة درجة رضا الزبائن عن الخدمات التي تقدمها المؤسسة من أجل إيجاد أساليب كفيلة لتحسين جودة الخدمات وكذا الدراسة الميدانية لمؤسسه سيترام ورقله وتحديد مدى تأثير جودة الخدمة على رضا الزبون وقد تبين من خلال الدراسة أن تقييم الزبائن لجودة الخدمة من خلال المؤشرات الخاصة بالتقييم تختلف من زبون لآخر كما أن جودة الخدمة تعمل على تحقيق رضا الزبون وبالتالي إمكانية استخدام مقياس الأداء كمقياس رضا الزبائن عن خدمات سيترام وإمكانية استخدامه لتحسين مستوى الخدمات المقدمة
The main aim of addressing this issue is to provide a theoretical framework that identifies and defines the various concepts related to quality services in terms of indicators and models to measure as well as to address the measurement of customer satisfaction to see the degree of customer satisfaction with the services provided by the institution in order to find methods to the improvement of the quality of services, and around us in the field study organization's communications for the mobile MobilisBorklh determine the impact of the quality of services provided by the institution Mobilis on customer satisfaction, using a measure of performance service Performance and shortened to SERVPERF dimensions of the five, which focuses on measuring the actual performance of the service rendered to the customer, where the problem of the study to determine the extent of validity of performance on a scale to measure customer satisfaction of a bulk upgrade the quality of service and assist in the support and development. Has been shown through the study that the assessment of clients for the quality of services through the indicators of the assessment vary from customer to another and the quality of the service is working to achieve Redaalsbon, and thus the possibility of using performance measure of performance as standards is important for customer satisfaction with the services Mobilis and can be used to improve the level of services provided
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32381
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fathiza-zakaria.pdf2,68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.