Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32407
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبونقاب, مختار-
dc.contributor.authorرشيد سليمان, عبد النور-
dc.contributor.authorمسعودي, طارق-
dc.date.accessioned2023-04-06T11:08:22Z-
dc.date.available2023-04-06T11:08:22Z-
dc.date.issued2022-06-12-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32407-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى إبراز أثر التسويق الالكتروني على رضا الزبون في مؤسسة اتصالات الجزائر-ورقلة-، ولتحقيق هدف الدراسة اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي لكونه ملائم لعرض النتائج المرتبطة بالتسويق الالكتروني ورضا الزبون بالإضافة لانتهاج المنهج الاستقرائي بصدد دراسة أثر التسويق الالكتروني على رضا الزبون لدى مؤسسة اتصالات الجزائر –ورقلة- ، وقد توصلت الدراسة الى نتائج أهمها: • اتصالات الجزائر –ورقلة لا تعتمد على التسويق الالكتروني للتأثير على رضا زبائنها؛ لا تعتمد اتصالات الجزائر –ورقلة على التسويق الالكتروني مؤسسة اتصالات الجزائر لا تحقق الرضا لزبائنهاen_US
dc.description.abstractThe study aims to highlight the impact of e-marketing on the customer's satisfaction at Algiers Telecommunications Foundation. In order to achieve the objective of the study, we have relied on the analytical descriptive curriculum as it is appropriate to present the results associated with e-marketing and customer satisfaction, as well as the investigative approach to study the impact of e-marketing on the customer's satisfaction. • Algeria's communications do not rely on electronic marketing to influence the satisfaction of its customers; • Algeria's communications are not dependent on electronic marketing; • Algiers Telecommunications Foundation does not satisfy its customers-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectاتصالات الجزائرen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjecte-marketingen_US
dc.subjectتسويق الكترونيen_US
dc.subjectAlgeria communicationsen_US
dc.subjectCustomer satisfactionen_US
dc.titleالتسويق الالكتروني وأثره على رضا الزبون دراسة ميدانية على عينة من زبائن مؤسسة اتصالات الجزائر-ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mesoudi-abed anour.pdf2,29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.