Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32412
Title: اثر وسائل التواصل الاجتماعي في تسويق الخدمات السياحية دراسة مبيدانية لعنية من زبائن الوكالة السياحية وكالة بهاز
Authors: قريشي, حليمة
كنزاري, صفاء
Keywords: تسويق السياحي
وسائل التواصل الاجتماعي
Social networking sites
tourism marketing
Issue Date: 27-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: هدفت الدراسة الى ابراز دور وسائل التواصل الاجتماعي في تعزيز تسويق الخدمات السياحية في الجزائر من خلال الإجابة على إشكالية الدراسة التالية: "ما هو أثر وسائل التواصل الاجتماعي في تسويق الخدمات السياحية في الجزائر؟" وقد تم الاعتماد على الاستبانة كادة رئيسة في جمع المعلومات من مجتمع الدراسة المتمثل في زبائن الوكلات السياحية ممثل بعنية حجمها 60 زبون وبعد التحليل الإحصائي باستخدام برنامج SPSS V22 وبعد تحليل إجابات افراد العينة توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها: وجود علاقة طردية موجبة بين وسائل التواصل الاجتماعي والتسويق السياحي للخدمات، تؤثر دلالات الإحصائية لابعاد وسائل التواصل الاجتماعي على التسويق السياحي، لا توجد فروقات ذات دلالة إحصائية في علاقة وسائل التواصل الاجتماعي التسويق السياحي للخدمات تعزي الى كل او أحد المتغيرات الوظيفية او الديمغرافية
The study aimed to highlight the role of social media in promoting the marketing of tourism services in Algeria by answering the following study problem: "What is the impact of social media on marketing tourism services in Algeria?" The questionnaire was relied upon as a main tool in collecting information from the study community represented by the clients of tourist agencies represented by a sample size of 60 clients. After statistical analysis using the SPSS V22 program, and after analyzing the answers of the sample members, the study reached a set of results, the most important of which are: There is a positive direct relationship between the means of communication Social and tourism marketing for services, the statistical implications of the dimensions of social media on tourism marketing, there are no statistically significant differences in the relationship of social media, tourism marketing for services, attributable to all or one of the functional or demographic variables
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32412
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kanzari -safa.pdf2,63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.