Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32426
Title: تقييم جودة الخدمات الصحية في مصحة عادة " ورقلة " من وجهة نظر الزبون
Authors: بن الحبيب, محسن
مجوَل, فايزة
بن يحي, نادية
Keywords: زبون
خدمة
خدمة صحية
جودة
Service
ولاء
quality
health service
hurt
yogurt
Issue Date: 12-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى تقييم جودة الخدمة الصحية من وجهة نظر الزبون في مصحة عادة بورقلة، تم استخدام الاستبيان كأداة لمعالجة المعلومات واقتصرت عملية التوزيع على أسلوب العينة المكونة من 100 زبون في مصحة عادة، حيث استخدمنا المنهج الوصفي التحليلي وتم تحليل البيانات الواردة في الاستمارات عن طريق الاعتماد على برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية (spss)، وتوصلت الدراسة الى أن هناك تأثير لأبعاد جودة الخدمة الصحية على ولاء الزبون في المصحة؛ وتوصلت الدراسة إلى وجود علاقة ارتباط بين جودة الخدمة الصحية وولاء الزبون
This study aims at highlighting quality of health service from the customer’s point of view, usually as we used the questionnaire As a key tool for gathering information process is limited to the random sample method of 100 customers in usually clinic, where us used an analytical approach and the data contained in the establishment is analyzed by relying on the package program (spss), and the study has reached that there is an impact on the quality of health service on customer’s loyalty clear, the study found a link between the quality of health maid and customer’s calf
Description: تسويق خدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32426
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
medjawel-ben yahia.pdf2,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.