Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32427
Title: أثر التسويق الداخلي على الرضا الوظيفي دراسة ميدانية مؤسسة سترام بورقلة
Authors: دلهوم,خليدة
بوعلام, حياة
Keywords: مؤسسة سترام ورقلة
رضا الوظيفي
internal marketing
تسويق الداخلي
job satisfaction
Stram Foundation Ouargla
Issue Date: 13-May-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة الى اثر التسويق الداخلي على الرضا الوظيفي في مؤسسة سترام بولاية ورقلة للفترة الممتدة من مارس 2022 الى ماي 2022، حيث اعتمدت الباحثة على المنهج الوصفي التحليلي بالاعتماد على اداة استمارة استبانة، ووزعت(80) استبيان بشكل عشوائي على مجتمع الدراسة بعد جمع البيانات تم استرجاع (78) استبيان صالحة للتحليل، وتم استخدام الاساليب الاحصائية لتحليل البيانات ضمن برنامج الحزم الاحصائية للعلوم الاجتماعية (spss 26v)، واظهرت النتائج ان التسويق الداخلي في مؤسسة سترام بولاية ورقلة يساهم في تحقيق الرضا الوظيفي بنسبة 30.20%، والتحسين في ابعاد التسويق الداخلي بزيادة تطبيقه بوحدة واحدة يؤدي الى زيادة في الرضا الوظيفي لدى الموظفين بمقدار قيمة 0.488
This study aims at the impact of internal marketing on job satisfaction in the Stram Foundation in the Wilayat of Ouargla for the period from March 2022 to May 2022, where the researcher relied on the descriptive analytical approach based on a questionnaire tool, and distributed (80) questionnaires randomly to the study community after data collection was retrieved ( 78) A valid questionnaire for analysis, and statistical methods were used to analyze data within the Statistical Package for Social Sciences (SPSS v26) program, and the results showed that internal marketing at the Stram Foundation in the Wilayat of Ouargla contributes to achieving job satisfaction by 30.20%, if the institution makes improvements in the dimensions of internal marketing its application by one unit, it leads to an increase in employee job satisfaction by a value of 0.488
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32427
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boualam-hayat.pdf2,52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.