Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32429
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن الحبيب, محسن-
dc.contributor.authorقاسمي, سميحة-
dc.date.accessioned2023-04-10T08:35:42Z-
dc.date.available2023-04-10T08:35:42Z-
dc.date.issued2022-06-12-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32429-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير جودة الخدمة الذكية المقدمة عبر تطبيق BEA MOBILE في تحقيق ولاء الزبون لدي مؤسسة البنك الجزائري الخارجي وكالة حاسي مسعود وكذا معرفة آراء الزبائن عند استخدامهم لتطبيق ، وقد ثم إتباع المنهج الوصفي التحليل والاعتماد على الاستبيان كأدة رئيسية ، حيث تم توزيع 80 وتم استخدام برنامج SPSS لمعالجة الاحصائية ، وتوصلت الدراسة بعدد من النتائج أهمها مايلي : يوجد تأثير ذات دلالة إحصائية لجودة الخدمة الذكية المقدمة عبر تطبيق MOBILE BEA وولاء الزبون لدى مؤسسة البنك الجزائري الخارجي وكالة حاسي مسعودen_US
dc.description.abstractThis study aimed to find out the extent to which the quality of service provided through BEA Mobile Application affects the loyalty of the clients at the Algerian Foreign Bank Organization Hassi Messaoud, as well as to know the opinions of the customers when they use the BEA Mobile application. Following the descriptive approach, the analysis was followed, and the questionnaire was used as a main tool. Eighty applications were distributed, and SPSS was used to address the survey. The study obtained a number of results, the most important of which are as follows : There is a statistically significant impact on the quality of the intelligence delivered through Mobile BEA and the loyalty of the clients at the Algerian Foreign Bank Foundation Hassi Messaoud-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectمؤسسة البنك الخارجي الجزائريen_US
dc.subjectولاء الزبونen_US
dc.subjectBEAMOBILEتطبيقen_US
dc.subjectQuality of Serviceen_US
dc.subjectCustomer Loyaltyen_US
dc.subjectMobile BEAen_US
dc.subjectAlgerian Foreign Bank Organizationen_US
dc.titleأثر جودة الخدمات الذكية في تحقيق ولاء الزبون في المؤسسات المصرفيةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kassmi-samiha.pdf1,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.