Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32433
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبلعلمي, نور الدين-
dc.contributor.authorقوراري, حميدة-
dc.date.accessioned2023-04-10T09:35:32Z-
dc.date.available2023-04-10T09:35:32Z-
dc.date.issued2022-06-12-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32433-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractعالجت الدراسة الإشكالية الرئيسية :" ما هو دور المزيج التسويقي الخدمي في تحقيق الميزة التنافسية في لمؤسسة اتصالات الجزائر فرع ورقلة ؟ " وفق منهجية IMRADوقد هدفت الدراسة الى إبراز الدور يلعبه المزيج التسويقي الخدمي في مساعدة المؤسسة الخدمية للمحافظة علي ميزتها التنافسية من خلال الاعتماد على الاستبانة مكونة من 3 اجزاء بعد الديباجة كادة رئيسة في جمع المعلومات من مجتمع الدراسة المتمثل في زبائن مؤسسة اتصالات الجزائر فرع ورقلة ممثلا بعنية حجمها 55 زبون وبعد التحليل الإحصائي باستخدام برنامج SPSS V22 لإجابات افراد العينة توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها : 1) توجود علاقة خطية طردية قوية جدا بين عناصر المزيج التسويقي الخدمي وتحقيق الميزة التنافسية. 2) مؤسسة اتصالات الجزائر تتوفر على عناصر المزيج التسويقي الخدمي بشكل عالي.en_US
dc.description.abstractThe study dealt with the main problem: "What is the role of the service marketing mix in achieving the competitive advantage in Algiers Telecom, Ouargla branch" According to the IMRAD methodology, the study aimed to highlight the role that the service marketing mix plays in helping the service organization to maintain its competitive advantage by relying on the questionnaire, consisting of 3 parts after the preamble, as a main tool in collecting information from the study community, represented by the customers of the Etisalat Corporation. Algeria, Ouargla branch, represented by a sample size of 55 customers, and after statistical analysis using the SPSS V22 program for the answers of the sample members, the study reached a set of results, the most important of which are: 1) There is a very strong direct linear relationship between the elements of the service marketing mix and the achievement of competitive advantage. 2) Algeria Telecom has a high level of service marketing mix elements-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectميزة تنافسيةen_US
dc.subjectمزيج تسويقيen_US
dc.subjectاتصالات الجزائر ورقلةen_US
dc.subjectالخدمةen_US
dc.subjectmarketing mixen_US
dc.subjectcompetitive advantageen_US
dc.subjectserviceen_US
dc.subjectAlgeria TelecomOuarglaen_US
dc.titleدور المزيج التسويقي الخدمي في تحقيق الميزة التنافسية في المؤسسة الخدمية دراسة حالة اتصالات الجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gourari-belalmi.pdf2,57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.