Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32455
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorفرحي, نعيمة-
dc.contributor.authorبوسيحة, خولة-
dc.date.accessioned2023-04-11T10:20:44Z-
dc.date.available2023-04-11T10:20:44Z-
dc.date.issued2022-09-15-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32455-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتناولت هذه الدراسة تأثير الأبعاد التسويقية للمسؤولية الإجتماعية للمؤسسات على رضا زبائن مؤسسة " سيترام" ولاية ورقلة ، وذلك من خلال إستقصاء آراء عينة من زبائن المؤسسة في ولاية ورقلة،عن طريق توزيع استبيان بطريقة غير مباشرة و ذلك بتحويله إلى استبيان الكتروني حيث تحصلنا في النهاية على 72 إجابة فرد و كلها كانت صالحة للتحليل و المعالجة الإحصائية. حيث أظهرت نتائج هذه الدراسة وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين الأبعاد التسويقية للمسؤولية الإجتماعية ورضا الزبائن، وخلصت الدراسة إلى أن إلتزام الم ؤسسات بالأبعاد التسويقية للمسؤولية الأجتماعية يؤدي إلى تحقيق رضا الزبائن. وقد توصلت الدراسة إلى وجود أثر لممارسات المسؤولية الاجتماعية في رضا الزبائنen_US
dc.description.abstractThis study examined the impact of the marketing dimensions of corporate social responsibility on the satisfaction of the customers of "Setram"of Ouargla city by surveying a sample of the organization's clients in Ouargla , by indirectly distributing a questionnaire into an electronic questionnaire where we eventually obtained 72 individual answers, all of which were valid for analysis and statistical processing. The results of this study showed a statistically significant correlation between the marketing dimensions of social responsibility and customer satisfaction, and the study concluded that the organizations' commitment to the marketing dimensions of social responsibility leads to customer satisfaction. The study found an impact of social responsibility practices on clients' satisfaction-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectمسؤولية تجاه الزبائنen_US
dc.subjectرضا مستهلكين و زبائن مؤسسة سيترامen_US
dc.subjectمسؤولية تجاه أخلاقيات العملen_US
dc.subjectمسؤولية تجاه البيئةen_US
dc.subjectsocial responsibilityen_US
dc.subjectمسؤولية إجتماعيةen_US
dc.subjectresponsibility to the environmenten_US
dc.subjectresponsibility to customersen_US
dc.titleالأبعاد التسويقية للمسؤولية الاجتماعية و أثرها على رضا المستهلك دراسة لعينة من زبائن أو مستهلكي مؤسسة سيترام ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bousiha-kauola.pdf4,49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.